Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med LG HR939N


pettsson77

Rekommendera Poster

Har nyss köpt en LG HR939N inspelningsbar och med inbyggd kortläsare.

Problemet jag har är att koppla ihop den med min  tv så jag har möjlighet att spela in från alla kanaler. flyttar jag över ca modulen till dvd:n så är det inga problem. men när jag har modulen i tv:n så kan jag endast spela in dom markbundna kanalerna. Men borde jag inte få in tex 3,5,7,8 mm alltså de kanalerna som kommer från "hållet i vägen" bor i lägenhet i sk comhem hus.

Hoppas ni förstår min förklaring annars fråga så ska jag försöka vara mer tydlig

 

min tv

samsung ue46d5005

 

hur jag har kopplat

antennsladd in i dvd:n. rf från dvd till tv samt hdmikabel från dvd till tv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss köpt en LG HR939N inspelningsbar och med inbyggd kortläsare.

Problemet jag har är att koppla ihop den med min  tv så jag har möjlighet att spela in från alla kanaler. flyttar jag över ca modulen till dvd:n så är det inga problem. men när jag har modulen i tv:n så kan jag endast spela in dom markbundna kanalerna. Men borde jag inte få in tex 3,5,7,8 mm alltså de kanalerna som kommer från "hållet i vägen" bor i lägenhet i sk comhem hus.

 

Utan CAmodulen med kort kan endast comhems fria kanaler spelas in.

 

Går det inte att alltid ha kortet i DVDn och då se programmen via DVDn ?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det funkar ju. men jag borde väll få in comhems "frikanaler" som tex 3,5 osv eftersom de kommer från väggen om du förstår vad jag menar. har jag inte ca modulen i tv så får jag in dessa kanaler ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det funkar ju. men jag borde väll få in comhems "frikanaler" som tex 3,5 osv eftersom de kommer från väggen om du förstår vad jag menar. har jag inte ca modulen i tv så får jag in dessa kanaler ändå.

    Jag gissar att du har tillgång till dessa kanaler analogt,du kan ju tydligen se dessa utan kort i TVn.

LG n saknar analog tuner.så den kan endast få dom  digitalt.och då fordras kort.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...