Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DTMF-toner

Trinity72

Rekommendera Poster

Hej,

Finns det ngn här i cyberrymden som kan rekommendera en sajt där man vet ngt om DTMF-toner. Får nämligen in bokstaven D istället för siffror.

Tack på förhand.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta är rätt ställe att ställa sådana här frågor.

Jag loggar tangenttryckningar för att veta vad som tryckts och när jag plockat upp det, så vet jag vart kunden ska kopplas. Valen som finns är 1, 2 och 3. Allt annat ses som feltryck och man får möjlighet att försöka igen. Jag kan även plocka upp om kunden väntat för länge med att välja och då går allt på timeout och kunden kopplas automatiskt. Saken är den att jag nu börjar få in ett D i loggarna och jag är inte säker på var ifrån detta D kommer ifrån. Just nu behandlas detta D som en timeout (automatiskt).

Hoppas verkligen att jag kan få hjälp med det. Vet ju att det finns 16 olika dtmf-toner, varav 12 kan tryckas på telefonen och vad jag vet så kan man inte trycka ett D.

Tack på förhand.

*Tjingeling*

Länk till inlägg

i alla DTMF-chip finns det 16 toner, men ytterst få telefoner har knapparna A, B, C och D.

Du vet säkert också att DTMP-toner egentligen är två toner (rad+kolumn). Det felet du har kan bero på att din tonmottagare inte rikigt kan särskilja dessa toner.

Vad har du för tonmottagare?

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...