Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blå skärm efter inaktivitet


adde34

Rekommendera Poster

Hej
Har installerat om Win 7 från 32b till 64 b. Har en Benq E2200HD och efter ca 10 min inaktivitet så blir skärmen blå, inte bluescreen, utan som att den kopplas från. När jag klickar på Enter eller musen så kommer bilden tillbaka och så står det " ingång HDMI ".
Har senaste drivrutinerna till grafikkortet och skärmen och har ställt in att skärmen ska aldrig stängas av.
Detta har hänt förut och jag har fixat till den men kommer inte ihåg hur
Någon som vet hur jag ska fixa det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Låter som att det i Energialternativ (Kontrollpanelen) är inställt att datorn ska gå i strömsparläge eller likande efter 10 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

   Har du kontrollerat att skärmsläckaren ej har aktiverats .Alternativet   tom   för skärmsläckaren  kan passa in på din beskrivning.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat både med skärmsläckare och utan men samma sak . Efter 20 min, när jag inte rör dator så blir det blå och så står det ej anslutet signalkabel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du klickar på Ändra schemainställningar -> Ändra avancerade inställningar och går igenom alla inställningar där, om du inte redan har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lyckats fixa det men vet inte hur. Helt plötsligt kommer det inte upp någon blå skärm men när jag stänger av dator blir skärmen blå. Detsamma händer när jag startar dator. Skärmen blir blå och det tar längre tid att starta den nu. Bilden kommer först upp när skrivbordet är klar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...