Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkorts problem.


jejo07

Rekommendera Poster

Jag har Grafikkortet:
Nvidia GeForce 8800 GTS

 

När jag går in på Enhetshanteraren så visas felkod 43. Det hjälper ej att uppdatera drivrutinerna

När jag försöker gå in på Nvida kontrollpanel så kommer det upp en ruta som säger att min skärm ej är ansluten till en Nvidia GPU. 

 

Är grafikkortet sönder? I så fall hur vet jag vilket jag kan köpa så att den passar i min data?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite brainstorm från min sida nu. Har ditt moderkort en inbyggd grafikkrets? Och när du öppnar enhetshanteraren, finns det fler än ett alternativ på grafikkretsar där? Min tanke är att om det finns en inbyggd grafikkrets och den är aktiverad i BIOS så syns den också i enhetshanteraren och genererar ett felmeddelande eftersom det inte finns en skärm inkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Grafikkortet:

Nvidia GeForce 8800 GTS

 

När jag går in på Enhetshanteraren så visas felkod 43. Det hjälper ej att uppdatera drivrutinerna

När jag försöker gå in på Nvida kontrollpanel så kommer det upp en ruta som säger att min skärm ej är ansluten till en Nvidia GPU. 

 

Är grafikkortet sönder? I så fall hur vet jag vilket jag kan köpa så att den passar i min data?

Det här är Microsofts förslag vid felkod 43: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc725873%28v=ws.10%29.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort allt som stog i länken Cecilia. Men felmeddelande 43 kommer ändå fram. Några andra förslag eller är grafikkortet helt sönder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrotnisses frågor är bra.

 

Hur gammal är datorn?

 

Vad gjorde du vid datorn sist det fungerade, installerade, uppdaterade, avinstallerade något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så har moderkortet ej inbygd graikkrets. 

Datorn är drygt 5 år gammal.

Den senaste uppdateringen som datorn gjorde var Adobe Flash Player någon dag tidigare.

Och det jag gjorde precis innan datorn slutade fungera korrekt var att spela ett spel. mitt under spelandet så startade datorn om sig och problemet började hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

    Förutom kontroll av kortets kylning kan man "motionera" kortets anslutningar så att inget kontaktfel finns. ( föra kortet ur och i listen några gånger detsamma för eventuell elanslutning)

 

Hur fungerar kortet i övrigt,   förekommer exempelvis  lagg,  pixlingar eller ränder 

 

LARSAS 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, så jag har testat allt nu och det är fortfarande ingen skillnad. När jag använder kortet så blir det ränder över skärmen i uppstarten. lagg och pixlingar är det när jag försöker spela upp en film eller liknande. Upplösningen har även ändrats till 1024 x 768 som jag ej kan ändra på.

Om nu detta kortet är kört. Hur vet jag vilket kort som passar i min data?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, så jag har testat allt nu och det är fortfarande ingen skillnad. När jag använder kortet så blir det ränder över skärmen i uppstarten. lagg och pixlingar är det när jag försöker spela upp en film eller liknande. Upplösningen har även ändrats till 1024 x 768 som jag ej kan ändra på.

Om nu detta kortet är kört. Hur vet jag vilket kort som passar i min data?

Någon som vet hur jag vet vilket grafikkort som passar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ladda ned senaste grafikdrivrutiner från nVidia:

Välj produkttyp, produktserie, produkt, operativsystem samt antal bitar 32 eller 64
NVIDIA Driver Downloads

 

Och du har inte gjort någon överklockning av grafikkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon kan hjälpa mig att välja grafikkort

 

Kan ju vara lite knepigt eftersom det finns så många preferenser, inte minst dina personliga.

En sådan är ju tex. vad behöver ditt grafikkort klara, alltså vilka prestandakrav har du?

 

Rent hårdvarumässigt är det ju lite enklare. Vad du behöver veta är vilken typ av port grafikkortet sitter i, är datorn 5 år gammal så är det sannolikt PCI-E det är frågan om men kolla det.

 

Vad du har för nätdel i din dator har stor betydelse, den skall ju klara av att driva ett annat grafikkort så kolla det också.

 

Fysiskt utrymme i lådan. Vissa grafikkort tar ju även intilliggande kortplats i anspråk, andra klarar sig med en kortplats. Typ av chassi, vissa chassin kan vara ganska trånga och vissa grafikkort kan kräva mycket utrymme på längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...