Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BenQ XLl2411T - Kan inte installera drivrutiner


Druid23s

Rekommendera Poster

Hej! Jag har nyss fått en BenQ XL2411T, men den fungerar inte som den ska. Jag har försökt att koppla in den, men då får jag felmeddelandet "Out of Range". Sen så har jag även försökt installera drivrutinerna som tydligen ska finnas på cd-skivan som följde med, men det ända jag ser är massa filer. Vart får jag tag på drivrutiner och hur fixar jag mitt error?
/Alfred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ditt felmeddelande tyder på att du har för höga inställningar på ditt grafikkort, skärmen klarar helt enkelt inte av upplösningen. Pröva att ställa ned upplösningen i kontrollpanelen eller i grafikkortets egen panel om det finns en sådan. Börja med en riktig låg inställning som 800x600. De flesta skärmar brukar ge ett meddelande om upplösningen är för låg och detta meddelande brukar också ange en rekommenderad inställning. Man kan trigga fram detta meddelande genom att tryckapå  "auto adjust" knappen.

Generellt skall man inte behöva installera drivisar för skärmar, det skall funka ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, tack för hjälpen! Min skärm fungerar nu bra, jag vet inte riktigt vad som var felet, för den stod på 1080x1920 först, och då var tydligen det för hög upplösning. Jag sänkte sedan det, och då sade den att det var rekommenderat att köra den på 1080x1920, då ställde jag in den på det, och sedan dess har den inte krånglat! Jag kommer också att köpa en DVI kabel för att kunna maxa Hz på skärmen, för nu har jag vga och då får jag 60Hz på 1080x1920, medan med en DVI kabel får 120Hz på 1080x1920!
Tack för hjälpen!
/Alfred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...