Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator som stationär


Sangris

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en äldre bärbar dator där bildskärmen håller på att ge upp. Jag funderar därför på att använda en lös bildskärm och ett löst tangentbord tills vidare, men min fråga är om det går att göra någon inställning så att jag kan stänga "locket" på den bärbara, men fortfarande köra den? Som det nu är så stängs ju datorn av när jag fäller ner skärmen...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en äldre bärbar dator där bildskärmen håller på att ge upp. Jag funderar därför på att använda en lös bildskärm och ett löst tangentbord tills vidare, men min fråga är om det går att göra någon inställning så att jag kan stänga "locket" på den bärbara, men fortfarande köra den? Som det nu är så stängs ju datorn av när jag fäller ner skärmen...

  Under Energialternativ bör man kunna ange vad som skall ske när locket stängs.Energialternativ kan hittas via batterikonens högerklicksmeny eller via kontrollpanelen.

 

Man bör kanske kolla temperaturen så att datorn ej blir för varm p.g.a av exempelvis försämrad värmeutstrålning eller att någon ventilationsöppning sätts igen.Kanske inte så troligt att det är ett problem

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...