Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

microsoft uppdate


Rodin

Rekommendera Poster

 Hjälp.

Uppdate bara söker , hämtar inte nån.

Automatiska uppdateringar hämtar men uppdaterar inte.

Felkod: 0x80246008 .Jag sökte M.Fix fick varjä gång fick jag ny "Microsoft uppdate" sida.

Jag behover era hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Microsoft har skrivit ihop sidan http://support.microsoft.com/kb/910337 med vad man ska göra vid den felkoden. Dock är den på engelska så fråga gärna om det är något du inte förstår.

Hej!

Tack för svaret, jag brukar göra så flera gånger både nu och förut.  Det var samma svar som vanlig., en ny Windows Update sida och detta svar:

Tjänstregistrering saknas eller är skadad                                 - Inte åtgärdat

Fel 0x80070005(2013-12-21-T-12_26_29( i Windows Update - Inte åtgärdat

Det gick inte att installera de senaste uppdateringarna            - Inte åtgärdat

Det gick inte att installera de senaste uppdateringarna             -Inte åtgärdat

Sök efter filer som saknas eller är skadade                               - Åtgärdat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är BITS rätt konfigurerad enligt sidan?

 

To verify that BITS is correctly configured and then start BITS, follow these steps:

  1. Click Start, click Run, type services.msc, and then click OK.
  2. Double-click Background Intelligent Transfer Service.
  3. In the Startup type box, click Manual, and then click Apply.
  4. Click the Log On tab, and then verify that the service is enabled in every hardware profile that is listed. If the service is disabled in one or more hardware profiles, click the hardware profile, click Enable, and then click Apply.
  5. Click the General tab, and then click Start.

If BITS starts successfully, visit the Windows Update Web site or the Microsoft Update Web site to obtain updates. If you successfully obtain updates, follow steps 1 to 3 again. However, in step 3, click Automatic instead of Manual.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter allvarligt om tjänsten saknas helt och hållet. Troligen bäst att ominstallera XP, även om du i och för sig kan pröva med att installera Service Pack 3 en gång till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hitta Service Pack 3 på supporten. Det finns 1 och 2 men trea måste man hämta via Microsoft Update.

Microsoft Uppdate söker hela tiden utan att hämta uppdateringar, de kommer bara genom   Automatiska uppdateringar och utan att  installera de. Undrar om det finns andra vägar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte "Background Intelligent Transfer Service" i listan som jag behövde det förut.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-windows_update/background-intelligent-transfer-service-is-missing/2afb9676-933b-4b4b-aa26-ada58dd6a014

 

Svaret Most Helpful Reply av Xircal har tydligen  hjälpt en del .Lösningen ses i fler svar om man googlar ditt problem.

 

LARSAS

 

LARSAS 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det går inta att starta "Background Intelligent Transfer Service".Jag har  provat olika lösningar,det går inte.Bara kunde hämta de manuella "Microsoft uppdateringarna" men Installationen misslyckades-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att "Background Intelligent Transfer Service" inte finns eller att den inte går att starta?

I det senare fallet: Vad får du för felmeddelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade "Background Intelligent Transfer Service" men det går inte att starta trots att jag har provat olika lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varifrån hämtade du BITS och hur har du försökt starta den?

 

Du kan pröva med systemfilsgranskaren:

 

Start - Alla program - Tillbehör - Kommandotolken

Skriv in kommandot (avsluta med Enter-tangenten):

sfc /scannow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste sidan men BITS. startas fortfarande inte. Jag försökte starta om datorn från skivan men datorn kunde inte slutföra installationen.

 

Vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du försökte installera om XP?

På vilket sätt kunde inte installationen slutföras, vad fick du för felmeddelande?

 

Det är svårt att hjälpa dig när du inte svarar på frågor eftersom svaren skulle hjälpa oss att förstå problemet bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ville installera om Windows med skivan, men installationen kan inte fullbordas. Det är ett program som hindrar den, Microsoft Shell.

Varje gång vi startar datorn så måste vi välja om vi ska starta Windows normalt eller fortsätta med installationen.

 

Vi försökte ta bort XP och installera den igen. Men vi kunde inte hitta XP bland alla program i datorn.

 

Vi kunde återställa till fabriksinställningar. När jag startade datorn och tryckte F8 så kunde jag inte hitta avancerade inställningar för att göra en fabriksåterställning.

Det är en DELL dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller återställning till leveransskick måste man läsa i datorns manual eftersom det varierar mellan olika datormodeller. Normalt kan man hämta manualen på datortillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Och tillslut kunde vi installera om Windows .Nu är bara köra. Tack för hjälpen och uppmärksamheten, kanske kommer tillbaka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...