Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Word Starter 2010


DAL30

Rekommendera Poster

Jag använder ordbehandlaren Word Starter 2010, som ingick i programmet Office Starter 2010 vid mitt datorköp.

Tyvärr misslyckades jag med att söka snabba upp starten av programmet. Jag gjorde förmodligen något fel, varvid den svenska versionen försvann. I stället fick jag den engelska versionen, som naturligtvis är något svårförstådd och krånglig i fråga om facktermer.

Min fråga handlar om själva starten.

Då och då tar det väldigt lång tid - kanske några minuter - innan programmet öppnas. 

Min fråga är:

Vad kan jag göra för att snabba upp starten av ordbehandlaren? 

DAL30

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår faktiskt att du gör en reparation av Office Starter igen:
http://office.microsoft.com/sv-se/word-help/uppdatera-reparera-eller-avinstallera-office-klicka-och-kor-produkter-HA010382089.aspx#_Toc272139013. eller
http://office.microsoft.com/sv-se/word-help/update-repair-or-uninstall-office-click-to-run-products-HA010382089.aspx

(Har du tur kanske du får tillbaks din svenska version.) Reparationen fungerade för Cerold och borde då också fungera för dig:

//eforum.idg.se/topic/341043-word-starter-2010-l%C3%A5ser-sig/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, mbgtmari, för ditt förslag för att reparera Office Starter 2010! 

Jag har använt dina förslag vid mina tidigare försök. Jag "vågade" då inte fortsätta med reparationen av rädsla för att jag skulle ta bort även den engelska versionen.

Jag har besökt den affär, där jag köpte datorn, men de kan inte hjälpa mig med återställandet av den svenska versionen.  

Jag får överväga, hur jag skall göra!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, NoWin, för ditt förslag!

Jag har tidigare haft LibreOffice men tycker inte att det är lika bra som Word Starter.

Jag funderar vidare!

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, NordicOne, för ditt förslag!

Som jag svarat mbgtmari är jag osäker på om jag lyckas med reparationen.

Vissa steg, t.ex. där jag ombeds att avinstallera programmet, gör att jag blir mycket osäker. 

Jag känner en viss rädsla för att även ta bort den engelska versionen.

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...