Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WinLiveMail öppnar ej i IE10


bertiltxp

Rekommendera Poster

Kör Win7 Ultimate 64-bitars och använder Windows Live Mail till e-post i IE9. Efter uppgradering till IE10 så startar inte Mailprogrammet. Har även provat med IE11 med samma resultat. Har inte hittat någon lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kändes direkt som att det var lösningen och man skäms lite över att inte ha tänkt på det själv. Men efter att ha gjort uppgraderingarna i olika följd (med systemåterställning emellan) så kvarstår problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt hur? När du klickar på mail-länk i IE?

Ja när jag klickar på Windows Live Mail för att starta mailprogrammet kommer det upp en ruta med något i stil med att "ett problem uppstod och programmet kan inte starta". Jag kör nu WLM 12 och har återgått till IE9 och då fungerar allt som det ska. Noterade dock att efter installation av WLM 12 och sedan IE11 så hänfördes problemet till Essentials i stället för WLM när inte mailprogrammet starade. Konstigt att ingen annan råkat ut för samma problem. Har googlat utan att hitta något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din hjälp Nordic One. Lägger ner försöken att få WLM att starta i IE 10/11. Hittar inget som stämmer med min konfiguration. Har som sagt återgått till IE9 och då fungerar det. Nöjer mig med det för nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...