Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Android flyttar inte apparna till SD Kortet


FarFlungMilk

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Samsung Galaxy S4 mini med Android 4.2.2, och i den har jag ett SD Kort (32 GB) som jag har haft i min gamla mobil med Android 2.3. Jag formaterade SD Kortet på den gamla mobilen innan jag satte i det i den nya. Problemet är, när jag flyttar en app till SD Kortet via Inställningar, så säger den att den har flyttat appen till SD Kortet, men jag har fortfarande lika lite minne kvar i den interna lagringen. Så jag tror inte den har flyttat apparna till SD Kortet. Alla .obb filer för programmen finns kvar i den interna lagringen i filhanteraren. Men när jag tar bilder så sparas dom till SD Kortet alldeles utmärkt. Alltså kan jag inte ladda ner fler stora appar (som jag vill). Så, har någon nån lösning på detta problem?

 

Hälsningar Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske köpa en mobil med mer lagringsutrymme? T.ex. 32GB med bra omdömen.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s154481019&o=lager_inkmoms#rparams=l=s154481167

Kan tänka mig att vad du vill göra är spärrat av Google för kunderna inte ska kunna dela med sig av sina appar.

Kopiera appfyllda SD-kort tex.

Kanske kan du rota mobilen och göra vad du vill efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl två kort, ett internt och ett externt. Kolla med en filutforskare. Apparna läggs på det interna och kan inte flyttas. Så är det på min S4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det ska gå att flytta apparna eftersom valet finns i Androids inställningar. Med det interna minnet menade jag själva telefonens lagring, och inte ett SD Kort. Så det är det jag inte förstår, att telefonens lagring inte får mer fritt utrymme när jag enligt telefonen flyttar appen/apparna till SD Kortet.

 

Hälsningar Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det har nyare android (4.?)  något slags dynamisk minnesanvändning. Den börjar fylla på interna minnen, sen flyttar den ut Appar dynamiskt vid behov. Men det är extremt luddigt vilka versioner som gör så och vilka som tillåter den gamla hederliga metoden.

 

 

 

****FEEEEEEEELLLLLL*****

 

Nej, nu ljög jag. Appar installeras intern. Punkt slut. Däremot står det på vissa ställen att programdata kan spridas ut dynamiskt.

 

Uggh. Tänk om man orkade lära sig telefonerna på samma sätt som man satt med datorer en gång i tiden. Förmodligen kan man göra mer med prompten i en smartfån än vad man hade med DOS i alla fall (eller, går det överhuvud taget att fixa ett kommandoskal till android)?.

Okej tack för svaret.

 

Det är synd för att så var det inte på min gamla telefon. Där kunde man flytta apparna till SD Kortet. Så då antar jag att det inte går att installera appar på SD Kortet på nya Android versioner & nya mobiler nu mera.

 

 

Hälsningar Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min gamla telefon fungerade det att flytta en del appar till SD-kortet. Något som var bra eftersom det interna minnet var på hela 128 MB tror jag.

 

I min S4 finns något som kallas "SD-kort", ca 8 GB, men det verkar vara "emulated" (/storage/emulated/0), alltså att en del av det interna minnet "fejkar" så att det ser ut som ett "internt" SD-kort.

 

När jag stoppar dit ett extra kort heter det "SD-kort (2)", (/storage/extSdCard).

 

Jag har inte möjlighet att flytta någon App.

Jag antar att det på nyare telefoner anses finnas så gott om lagringsutrymme för appar att de inte ska behöva flyttas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...