Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung färglaser


Torparen

Rekommendera Poster

Skrivaren har fått för sig att enbart skriva ut liggande format. Har provat att ladda in nya drivrutiner men icke sa Nicke.

 

Har haft kontakt med Samsung support har slutat med att jag rekommenderas kontakta en serviceverkstad.

 

Någon som kan mer än Samsung? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att skriva ut från mer än ett program?

 

Vad är det för skrivare och operativsystem?

 

Hur är den kopplad till din dator, USB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att skriva ut från mer än ett program?

 

Vad är det för skrivare och operativsystem?

 

Hur är den kopplad till din dator, USB?

Tack det var många frågor någon kan jag svara på några skall jag prova och givetvis återkomma.

 

Skrivaren är ansluten trådlöst via en router 

Skrivaren är en Samsung färglaser med kop och skan funktioner.

 

At skrivit ut från flera program kan jag inte svara på

 

Meeen problemet är lika då jag kopierar därför har jag uteslutet anslutningsalternativ.

 

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Meeen problemet är lika då jag kopierar därför har jag uteslutet anslutningsalternativ.

 

Jag hade lusläst inställningarna och intruktionsböcker och om jag inte hittat något kontaktat Samsung service.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hur ser det ut i skrivarinställningarna?

 

Där kan du ställa in hur du vill skriva ut, "liggande" eller "stående". Brukar finnas på dom flesta skrivare även på vår. Du brukar kunna bocka för hur du vill ha det. Kanske du har bockat för "liggande" där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du vänder orginalet 900.

Skall prova vid tillfälle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det första som slår mig är Stefans tips ovan; att i skrivarinställningarna ändra utskrifternas egenskaper, Orientering (stående eller liggande), omvänd sidordning (om man har flera dokument efter varann i sk. nummerföljd), kvalitet (standard, hög eller fotokvalitet), svartvita eller färg osv.

 

Exempel:

Jag har en Canon Pixma MG5250 och i Windows 7 > Start > Enheter och skrivare (eller via Kontrollpanelen - Maskinvara och ljud) > högerklicka på skrivaren > välj Utskriftsinställningar => så kommer denna ruta upp hos mig (ser annorlunda ut för en annan skrivare) och det jag där ändrar blir då standardinställningar.

 

post-73434-0-62764500-1387458652_thumb.png

 

Om jag däremot skriver ut från tex. MS-Word eller något annat program så kan jag även där ändra vad som skall ske med utskrifterna, fast med den stora skillnaden att då gäller dom ändringarna endast så länge jag har just det programmet igång. Alla standardinställningar måste ske via Kontrollpanelen och där välja skrivaren direkt liksom i exemplet ovan.

 

När du kopierar så borde du även där kunna ändra från liggande till stående, men det är ju bra om man lägger på det som skall kopieras och skannas av i kopiatorns längdriktning så att säga.
Dvs. ett A4 ark läggs på så att dess kortsida passar mot skannerdelens kortsida och om man tänker sig denna rektangulära flatbädd så är det dess ena kortsida som gäller för "Upp" förutsatt att det är en A4 skrivare du har. Blir lite annorlunda med en A3-skrivare/skanner.

 

På min skrivares lilla skärmmeny (den som sitter på själva skrivaren) kan jag också välja en massa olika utskriftsformat under kopieringsmenyn inkl. stående eller liggande, kvalitet etc. fast där har jag aldrig ändrat något, utan det är skrivarens standardinställningar som får gälla där då jag bara kopierar direkt med knapptryckningar på skrivaren utan att ens ha datorn igång.

 

 

Förresten, blir nog lite enklare att få tips om du talar om exakt vad det är för olika grejor (fabrikat och modellbeteckning), program du använder för utskrifterna och din dators operativsystem du har.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...