Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska man satsa på det?


cybertears

Rekommendera Poster

okej, valet står just nu mellan avast Premier och mailwarebytes men kan inte riktigt bestämma mig, frågan e vilken som är bäst, men på ett sätt så gillar jag avast för att dom även har den fina funktionen sidblockering, så att man kan spärra sidor i antivirusprogrammet rakt av.

Malwarebytes är ett företag men jag antar att du menar deras mest kända program, Malwarebytes Anti-Malware (MBAM), och det är inte ett antivirusprogram utan är endast avsett som en komplettering till ett antivirusprogram som de skriver på sin webbplats. MBAM letar t ex inte ens efter skadliga program som ändrar i befintliga filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malwarebytes är ett företag men jag antar att du menar deras mest kända program, Malwarebytes Anti-Malware (MBAM), och det är inte ett antivirusprogram utan är endast avsett som en komplettering till ett antivirusprogram som de skriver på sin webbplats. MBAM letar t ex inte ens efter skadliga program som ändrar i befintliga filer.

När jag fråga en som håller på med datorer så rekommenderade han Malwarebytes Anti-Malware och min fråga var då självklart: vilket antivirus är bäst

 

(kanske förklarar varför just Malwarebytes Anti-Malware är så billig) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en person svarar MBAM på en fråga om antivirusprogram tolkar jag det som att den personen inte vet så mycket om antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en person svarar MBAM på en fråga om antivirusprogram tolkar jag det som att den personen inte vet så mycket om antivirusprogram.

Det är ju bra att jag startade denna tråden, då är man inte helt vilsen i huvudet. 

Men Cecilia du som har testat flera virusprogram, rekommenderar du att man kör både Avast och MBAM (som en kombination) eller är jag ute och cyklar då? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles utmärkt att kombinera MBAM med ett antivirusprogram. Ibland kan man behöva göra någon inställning i antivirusprogrammet och/eller MBAM enligt instruktioner i MBAMs forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles utmärkt att kombinera MBAM med ett antivirusprogram. Ibland kan man behöva göra någon inställning i antivirusprogrammet och/eller MBAM enligt instruktioner i MBAMs forum.

Har du någon länk till något sådant?

 

Avast verkar inte klaga :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) är inte ett antivirusprogram utan är endast avsett som en komplettering till ett antivirusprogram MBAM letar t ex inte ens efter skadliga program som ändrar i befintliga filer.

Vad skyddar Malwarebytes Anti-Malware mot då om den inte letar efter skadliga program?

Är det värt att köpa en licens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skyddar Malwarebytes Anti-Malware mot då om den inte letar efter skadliga program?

Är det värt att köpa en licens?

MBAM letar efter skadliga program men inte efter normala Windows-filer som här modifierats på ett skadligt sätt, men det gör antivirusprogram. MBAM är konstruerad för att vara en komplettering till ett antivirusprogram för att man med två produkter ska få ett mer heltäckande skydd.

 

Vad man behöver för skydd beror i stor utsträckning på vad man gör vid datorn. MBAM är väldigt billigt eftersom det är en engångsbetalning och inte en årlig betalning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt två licenser, det som jag gilla är att det är lifetime licenser :-)

 

jag har ju en stationär dator och en laptop :-)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...