Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska man satsa på det?


cybertears

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag tycker ju att Avast har fått rätt så bra betyg och jag är väldigt nöjd med gratis versionen, frågan är om man ska satsa på att köpa Avast?  Vad tycker ni

 

 

Mvh Jesse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det gör den absolut, det är därför jag frågar om det är värt att satsa på?

 

Personligen använder jag program som är lagligt gratis så långt det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tycker ju att Avast har fått rätt så bra betyg och jag är väldigt nöjd med gratis versionen, frågan är om man ska satsa på att köpa Avast?  Vad tycker ni

 

 

Mvh Jesse

Visst får man ett bättre, mer heltäckande skydd med Avast Internet Security

http://www.avast.com/index

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst får man ett bättre, mer heltäckande skydd med Avast Internet Security

http://www.avast.com/index

Ja man får ju det, Vad tycker du Cecilia?

 

Hade du köpt detta eller hade du köpt något annat? 

Vad använder du idag? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket skydd man behöver beror på vad man gör vid datorn.

 

Det varierar vad jag har eftersom jag gillar att pröva på olika antivirusprogram, jag har eller har haft åtminstone Avast, Avira, AVG, Norton, F-secure, Norman, Ad-Aware när det gäller antivirus eller Internet Security, Comodo, Sygate mm när det gäller fristående brandväggar.

 

Sedan finns det de som köper ett antivirusprogram som tack för ett bra program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar säga att man nog ska göra som Cecilia gör, testa ett flertal olika, innan man kanske bestämmer sig, välja en gratisversion eller betala en slant, handlar oftast om man vill ha någon form av support eller inte.

 

Dom flesta av dom ni tar upp här, fungerar utmärkt, kör själv med en spansk version som jag betalar för, just för att kunna få tillgång till support.

Har kört med samma program under flera år, och det fungerar bra i mitt nätverk.

 

Men jag testade också ett flertal innan jag bestämde mig, sedan kör jag också andra parallellt i nätverket, men då i rent testsyfte, ofta i virtuell miljö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del så spelar inte priset så stor roll, huvudsaken är att produkten passar min prylar, och att jag är nöjd med vad produkten levererar.

Och den jag kör sedan flera år, fungerar utmärkt hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som många kanske vet är jag inte mycket för att inte installera säkerhetsprogramvara som kostar pengar då jag anser att gratisvarianterna fungerar bra. Microsoft security essentials (gratis) var mitt givna val när jag körde Win 7. Nu med Win 8 har jag inte ens funderat över säkerhetsprogramvara för den finns som standard i Windows Defender i Win 8 och fungerar fullt ut enligt mig. Men det är ju bara vad jag tycker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som många kanske vet är jag inte mycket för att inte installera säkerhetsprogramvara som kostar pengar då jag anser att gratisvarianterna fungerar bra. Microsoft security essentials (gratis) var mitt givna val när jag körde Win 7. Nu med Win 8 har jag inte ens funderat över säkerhetsprogramvara för den finns som standard i Windows Defender i Win 8 och fungerar fullt ut enligt mig. Men det är ju bara vad jag tycker. :)

Microsfts antivirus kan ju  knappt hitta virus :o, och deras betyg är inte heller på topp precis.

 

När en kompis dator var seg så hade inte ens MS essentials reagerat på att han hade virus i datorn, när man körde upp med avast på ett usb minne hitta den väldigt mycket :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket skydd man behöver beror på vad man gör vid datorn.

 

Det varierar vad jag har eftersom jag gillar att pröva på olika antivirusprogram, jag har eller har haft åtminstone Avast, Avira, AVG, Norton, F-secure, Norman, Ad-Aware när det gäller antivirus eller Internet Security, Comodo, Sygate mm när det gäller fristående brandväggar.

 

Sedan finns det de som köper ett antivirusprogram som tack för ett bra program.

okej, valet står just nu mellan avast Premier och mailwarebytes men kan inte riktigt bestämma mig, frågan e vilken som är bäst, men på ett sätt så gillar jag avast för att dom även har den fina funktionen sidblockering, så att man kan spärra sidor i antivirusprogrammet rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsfts antivirus kan ju  knappt hitta virus :o, och deras betyg är inte heller på topp precis.

 

När en kompis dator var seg så hade inte ens MS essentials reagerat på att han hade virus i datorn, när man körde upp med avast på ett usb minne hitta den väldigt mycket :o

 

Som sagt: det är bara min åsikt efter 15 år med Windows. Gratis är precis lika bra som betalvarianterna. Men sen beror det ju också på om man klickar på suspekta saker (vilket jag inte påstår att någon gör). Betalvarianterna är inte sämre och trivs TS med Avast så köp det tycker jag. Man ska trivas med sin säkerhetsprogramvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt: det är bara min åsikt efter 15 år med Windows. Gratis är precis lika bra som betalvarianterna. Men sen beror det ju också på om man klickar på suspekta saker (vilket jag inte påstår att någon gör). Betalvarianterna är inte sämre och trivs TS med Avast så köp det tycker jag. Man ska trivas med sin säkerhetsprogramvara.

Vi alla har ju våra åsikter :-) och det får man absolut ha. 

De fungerar säkert  utmärkt gratis som betal versioner dock så får man som Cecilia säger ett mer heltäckande skydd. Dock så är Malwarebytes mycket billigare än avast :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Teliakund har jag F-Secure gratis men jag tycker det är överarbetat helt enkelt. Gratis i Windows Defender tycker jag är bra för jag slipper se programmet överhuvudtaget. Det uppdaterar sig självt och hittar suspekta saker någon enstaka gång och då bara klickar jag rensa och allt är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Teliakund har jag F-Secure gratis men jag tycker det är överarbetat helt enkelt. Gratis i Windows Defender tycker jag är bra för jag slipper se programmet överhuvudtaget. Det uppdaterar sig självt och hittar suspekta saker någon enstaka gång och då bara klickar jag rensa och allt är klart.

Det  är inte så enkelt alltid men okej, jag kan säga att jag HATAR F-secure!

 

och när man kommer till att avinstallera F-Secure eller Norton så är det rena skämtet att få väck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som många kanske vet är jag inte mycket för att inte installera säkerhetsprogramvara som kostar pengar då jag anser att gratisvarianterna fungerar bra. Microsoft security essentials (gratis) var mitt givna val när jag körde Win 7. Nu med Win 8 har jag inte ens funderat över säkerhetsprogramvara för den finns som standard i Windows Defender i Win 8 och fungerar fullt ut enligt mig. Men det är ju bara vad jag tycker. :)

 

Är inte särskilt imponerad av MS säkerhetsprodukter nu för tiden.

 

http://www.howtogeek.com/173291/

http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/2013/11/avc_per_201311_en.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte särskilt imponerad av MS säkerhetsprodukter nu för tiden.

 

http://www.howtogeek.com/173291/

http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/2013/11/avc_per_201311_en.pdf

 

Må så vara men det fungerar för mig och mitt sätt att använda mina datorer. Jag är inte helt utelämnad om det skulle skita sig med virus eller annat som Defender inte skulle hitta för backup av hela hårddisken har jag alltid och kan alltid återställa till en max en vecka gammal image från min externa hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Må så vara men det fungerar för mig och mitt sätt att använda mina datorer. Jag är inte helt utelämnad om det skulle skita sig med virus eller annat som Defender inte skulle hitta för backup av hela hårddisken har jag alltid och kan alltid återställa till en max en vecka gammal image från min externa hårddisk.

Då är det ditt val och vad du tycker, kan tyvärr inte hålla med dig på den fronten om att Defender är bra för den är inte ens okej i mina ögon (min åsikt) 

 

Det är bra med backup, jag har dock en nas som jag lägger allt på + 3 TB extern HDD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Må så vara men det fungerar för mig och mitt sätt att använda mina datorer. Jag är inte helt utelämnad om det skulle skita sig med virus eller annat som Defender inte skulle hitta för backup av hela hårddisken har jag alltid och kan alltid återställa till en max en vecka gammal image från min externa hårddisk.

 

Respekterar det. Själv vill jag ha något som inte belastar datorn mer än nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...