Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på liknande/bättre moderkort


Martyyyyy

Rekommendera Poster

Testade att ta bort kylaren och lägga ny pasta, såg att den inte riktigt hade spridit ut sig så bra..

 

Så här såg temps ut nu i BF4 och det flöt faktiskt på ganska bra, bäst hittils..men fortfarande lite lagg då och då och fps drops vid explosioner etc.. Spelade med allt på Medium :/

 

nyyyyy.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till ett nytt moderkort är också att de fästena på processorkylaren går emot RAM-minnet och det känns inte bra. Fick RAM-minnet från komplett nu också, men då satte jag ena fästet på kylaren på tvären lite improvisation, men fläkten sitter iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martyyyyy- berätta hur det går?

Jag hänger inte riktigt med.

 

Anledningen till ett nytt moderkort är också att de fästena på processorkylaren går emot RAM-minnet och det känns inte bra. Fick RAM-minnet från komplett nu också, men då satte jag ena fästet på kylaren på tvären lite improvisation, men fläkten sitter iaf

 

 

What?  Beskriv alltihopa och vad det är som inte passar!

Jag försöker hjälpa till, men jag kan inte se några problem med tempen i alla fall, visst det är en som faller ut men inget att bry sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ser du hur jag satt ena fästet tillfälligt på tvären nu eftersom det annars går emot RAM minnet. Jag vet att man kan flytta upp fläkten lite, men då kommer den ganska högt upp och det känns inte så bra..

 

Sorry trodde jag hade nämn det tidigare, men körde ju memtest och fick fel på ett av minnena så nu har jag fått ett nytt av komplett.

 

Edit: För att förtydliga så menar jag såklart fästena som håller fläkten på plats på kylaren :-)

post-44584-0-35241600-1387634949_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att jag nu kan spela BF4 helt okej utan att datorn stängde av sig med helt okej temps...

 

Provade för skojs skull att överklocka grafikkortet i AMD CCC i windows och då efter ca 10-15min spelande så startade datorn om sig som förut..kanske är grafikkortet ändå som spökar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där är alldeles för högt upp som fläkten hamnat.

Ta och kolla på bilden från Noctua i inägg #18 så ser du att man kan flytta upp fläkten bara lite lagomt, c:a 4 flänsar eller "fins" upp.

 

nh_u12p_fan_higher.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där är alldeles för högt upp som fläkten hamnat.

Ta och kolla på bilden från Noctua i inägg #18 så ser du att man kan flytta upp fläkten bara lite lagomt, c:a 4 flänsar eller "fins" upp.

 

nh_u12p_fan_higher.jpg

Jo jag vet att man kan flytta upp den lite, men mina minnen är så höga att fläkten kommer komma mycket högre upp och då blir det inte bra :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...