Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smiley gubbe när jag ska skriva ett nytt e-postmeddelande


matte420

Rekommendera Poster

Jag får en liten fin :-) smiley symbol i mina e-postmeddelanden. När jag kollar dess egenskaper med webadress får jag upp min egen inkorg. Det känns som ett virus! Någon som vet hur man kommer till rätta med det? Jag har Windows 8.1 och Panda 2014. Har kört en analys på C-disken och lite annat men inte hittat något. Ska köra en fullständig analys med Panda ikväll.

 

När jag skapar ett nytt mail ser det ut så här: (detta är bara ett urklipp)

({formid:n,rowtype:"sites"}):sendBG({cmd:"setpopupfillhint",<br>formid:n,rowtype:"sites"}),g_do_icon_number_hint&&(v="sites")):q&&t?g_aspx_hack&&g_found_aspx?(g_isie?ie_setpopupfillhint({formid:n,rowtype:"sites"}):sendBG({cmd:"setpopupfillhint",formid:n,rowtype:"sites"}),g_do_icon_number_hint&&(v="sites")):(verbose_log("CONFLICT: form "+n+" is a signup form and login form; treat as a signup form and present formfill options"),g_isie?ie_setpopupfillhint({formid:n,rowtype:"formfills"}):sendBG({cmd:"setpopupfillhint",formid:n,rowtype:"formfills"}),g_do_icon_number_hint&&<br>(v=isInputFieldPassword(document,l)?"generate":"formfills")):!q&&t&&chk_form_changepw(document,l.form)?(g_isie?ie_setpopupfillhint({formid:n,rowtype:"sites"}):sendBG({cmd:"setpopupfillhint",formid:n,rowtype:"sites"}),g_do_icon_number_hint&&(v="sites")):(g_isie?ie_setpopupfillhint({formid:n,rowtype:"formfills"}):sendBG({cmd:"setpopupfillhint",formid:n,rowtype:"formfills"}),g_do_icon_number_hint&&(v="formfills"));if(checkIsDisplayed(document,l,0)){g_do_icon_number_hint?create_or_move_overlay_icon(document,<br>LP_getname(l,LP_GETNAME_FAVOR_ID_OVER_NAME),OK_CREATE,v,g_icon_numbers):create_or_move_overlay_icon(document,LP_getname(l,LP_GETNAME_FAVOR_ID_OVER_NAME),OK_CREATE);g_save_suggest_msg&&(v&&null!=typeof g_icon_numbers&&null!=typeof g_icon_numbers.sites&&1>g_icon_numbers.sites)&&addEventHandler(l,"click",function(a){var b=getEventTarget(a);setTimeout(function(){do_save_suggest_msg(b,document)},0);stopEventPropagation(a);return!1},!1);if(g_clickable_input&&(!("password"==l.type&&formHasUsernameField(l))||<br>g_clickable_input_on_password)&&"true"!==l.getAttribute("clickev")&&"sites"==v)l.setAttribute("clickev","true"),addEventHandler(l,"click",function(a){a=getEventTarget(a);var b=MAGIC+LP_getname(a,LP_GETNAME_FAVOR_ID_OVER_NAME);null!=document.getElementById(B)&&(g_clickable_input_on_password?is_your_popup_showing(document)||conditional_create_popup(document,a,FORCE_SHOW_NOHITS_NOLOGIN):(set_active_username_password(document,l.form),popupfilltoggle(document,b,a,NO_FORCE_GENERATE,FORCE_SHOW_NOHITS)));<br>return!1},!1);null==h[n]?h[n]=1:h[n]++}}}catch(u){verbose&&alert("error: "+u.message+" stack: "+u.stack)}!1==g_weaseled&&setTimeout(function(){weasel(100)},500);g_weaseled=!0}}}<br>function popupfilltoggle(a,c,b,d,f,e){if(do_experimental_popupfill)if(null==g_port&&g_ischrome)console_log("disconnected from BG, abort");else{var g=e?!0:!1;g_save_suggest_msg&&setTimeout(function(){destroy_save_suggest_msg(a,MSGDIVID,null);return!1},0);g_keyboardNav=!1;var j;e=b.type;var h=LP_getname(b,LP_GETNAME_FAVOR_ID_OVER_NAME);if(g_clickable_input)if(g_clickable_input_on_password){j=g_popup_active_username;var m=g_popup_active_password;null==j&&(j="undefined"==typeof b.form||null==b.form?doc_get_orphan_username(a):<br>form_get_username(a,b.form));null==m&&(m="undefined"==typeof b.form||null==b.form?doc_get_orphan_password(a):form_get_password(a,b.form));j&&m?(j=j.value

 

Någon som vet vad jag kan ha råkat ut för?

Med vänlig hälsning

Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats!

 

Det är nog bra om du skriver vilken e-posttjänst och webbläsare resp. e-postprogram du använder.

Menar du att det du har klistrat in i ditt inlägg dyker upp i själva mejlet?

 

Har du prövat med att stänga av Panda för att se om det programmet påverkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats!

 

Det är nog bra om du skriver vilken e-posttjänst och webbläsare resp. e-postprogram du använder.

Menar du att det du har klistrat in i ditt inlägg dyker upp i själva mejlet?

 

Har du prövat med att stänga av Panda för att se om det programmet påverkar?

Hej,

Jag använder Hotmail/Live och Windows 8.1.

När jag ska skriva ett nytt mail så är det nya mailet helt fullt som urklippet ovan, med en smileygubbe överst. Smileygubbens egenskaper är en webadress. Klistrar jag in den adressen kommer jag till min Hotmail/live? Det var då jag blev lite nervös.

Nej, jag har inte provat att stänga av Panda, jag har däremot kört alla Pandas analyser utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag använder Hotmail/Live och Windows 8.1.

När jag ska skriva ett nytt mail så är det nya mailet helt fullt som urklippet ovan, med en smileygubbe överst. Smileygubbens egenskaper är en webadress. Klistrar jag in den adressen kommer jag till min Hotmail/live? Det var då jag blev lite nervös.

Nej, jag har inte provat att stänga av Panda, jag har däremot kört alla Pandas analyser utan resultat.

Hej,

Nu har jag kört Panda Cloud Cleaner 2 gånger och bockat i att rensa allt som Cloud Cleaner föreslog och startade om. Sedan öppnade jag MSN/Outlook/Live och ett nytt mail. Det funkade, inga konstiga Smileys eller text i nytt mail. Jag tror att det är fixat nu! Jag markerar tråden som löst.

//Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...