Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia GPRS - T39m


skylt

Rekommendera Poster

Hej!

 

Beställde gprs imorse och har konfigurerat telefonen, men har ingen kontakt.

 

Hur lång tid tar det att bli uppkopplad?

Hur ser täckningen ut är det samma som GSM?

 

Blir man uppkopplad direkt när man slår på telefonen?

 

/skylt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säljaren av tjänsten är telia!

 

Kundtjänst visste inte vad GPRS vad i fredags när jag ringde och skulle beställa!

 

(Idag så har de byggt upp en separat kundtjänst för detta)

 

/skylt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säljaren av tjänsten är telia!

 

Kundtjänst visste inte vad GPRS vad i fredags när jag ringde och skulle beställa!

 

(Idag så har de byggt upp en separat kundtjänst för detta)

 

/skylt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säljaren av tjänsten är telia! Kundtjänst visste inte vad GPRS vad i fredags när jag ringde och skulle beställa! (Idag så har de byggt upp en separat kundtjänst för detta) /skylt

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde Europolitans kundtjänst och fick ett mail som beskrev exakt hur man skulle konfiguerera T39:an. Man tycker ju att Telia borde ha det oxo...

 

Såvitt jag förstått har alla Europolians celler GPRS support.

 

Europolitans kundtjänst sa att det fungerade omedelbart när de enablat GPRS-tjänst på mitt abonnemang, och det var mycket riktigt så.

 

När man surfar in på en wap-sida görs GPRS-anslutningen (dvs hämta IP-adress) på nån sekund bara. Det som tar tid är att gå till gaten och sedan hämta sidan från wap-siten. När man surfat klart frågar T39:an om man fortfarande vill vara ansluten (ha kvar IP-adressen). Det finns ingen anledning att svara ja, i och med att det går så snabbt att få IP-adressen nästa gång man surfar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...