Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem nätaggregat/Hårddiskar


Kefin

Rekommendera Poster

Hej folket. Jag köpte mig ett nytt nättaggregat för ett tag sen och nu behöver jag hjälp. Det står helt still för mig. Försöker hitta en molex kabel eller liknande för att få igång det. Jag bifogar 1 bild och skulle behöva hjälp med att lösa detta. Hittar ingenstans det jag behöver :/

post-133453-0-80270100-1386448040_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej folket. Jag köpte mig ett nytt nättaggregat för ett tag sen och nu behöver jag hjälp. Det står helt still för mig. Försöker hitta en molex kabel eller liknande för att få igång det. Jag bifogar 1 bild och skulle behöva hjälp med att lösa detta. Hittar ingenstans det jag behöver :/

Du säger att du vill få igång det, exakt vad är det som inte fungerar?

Vill du koppla in detta till en dator och det inte fungerar eller bara använda det "löst" och använda dess olika strömuttag?

 

För att dessa typer av nätagg överhuvudtaget skall "starta" så krävs att man kortsluter (bygla) två utgångar på moderkortskontakten.

Det är detta som sker när man trycker på datorchassits strömkontakt (Power On).

Se detta inlägg #7 //eforum.idg.se/topic/339854-blinkade-tickande-lampa-och-dator-död/?p=1598792

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag behöver en molex kabel från hårddiskarna till nät agget. Den startar annars moderkort osv går igång. Det är bara en kabel jag behöver en kompis till mig sa att det är bara att försöka hitta ny molex kabel med fyrkantig hane istället för en platt sådan så att säga. Jag är sämst på att förklara :P Förlåt för min sär skrivning ! hehe. Som sagt åter igen allt startar moderkort grafik kort osv. bara kabeln mellan hård diskarna och nät agget som fattas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...