Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Framtvinga stängning


pinglan100

Rekommendera Poster

Hej.

Har en Samsung Galaxi surfplatta 10.1.

Det har sista tiden kommit upp en grå ruta hela tiden där det finns två aleternativ som är framtvinga stängning eller rapportera.

Det är väldigt irriterande.

Jag har rappoterat ..utan resultat.

Får hela tiden trycka på framtida stängning.

Har gjort en återställing..utan resultat.

Kan ej heller ladda er appar eller se på tv.

Har ringt Samsung som ej kunde hjälpa till.

Vad gör jag.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske virus i det hela som spökar eller i mjukvaran, har du uppdaterat ngt?? kanke det som spökar eller så stänger du av allt och startar om , Inget skydd i plattan kan ha sådana fel skumma, ingen recovery ??

 

surfpalattans namn så jag kan hjälpa, samt virusskydd och andra bakomliggande saker innan problemet uppstod..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske virus i det hela som spökar eller i mjukvaran, har du uppdaterat ngt?? kanke det som spökar eller så stänger du av allt och startar om , Inget skydd i plattan kan ha sådana fel skumma, ingen recovery ??

 

surfpalattans namn så jag kan hjälpa, samt virusskydd och andra bakomliggande saker innan problemet uppstod..

Hej.Plattan är Samsung 10.1 o jag har AVG virusskydd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det görs en sådan framtvingad stängning - vad sker då? Startar plattan om? Eller uppdateras "ikonerna" på hemskärmen?

 

Jag gissar att det är någon applikation som slutat fungera.

Om du på hemskärmen lägger till en Widget som heter "Hantera aktiva program" ser du vilket/vilka program som är igång när detta sker. Om nu inte allt är låst och väntar på åtgärd stäng eller rapportera.

Kanske går det att hitta ett samband då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Lighthouse2

Kan rekommendera appen Advanced Task Manager (en grön gubbe med kryss över magen). Den stänger automatiskt ner oanvända appar och du kan även manuellt välja att göra det.

Flera bra inställningsmöjligheter finns efter tycke och behov!

Har själv stor nytta av den + appen Link2SD för att tvinga fram stängning av appar som hakar sej.

Den gör det även lätt att göra en ominstallation och hantera appar (rensa cash, rensa data etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...