Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Annat program för skype


Trollet85

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska börja köra lite Ubuntu eller Linux Mint, och nu är min fråga om det finns någon annan mjukvara som man kan logga in med sitt skype konto med och se alla sina kontakter, chatta och ringa. Jag har inegn lust att använda Wine eller crossover, de har jag redan testat.

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annat än Skype alltså?

Jo, man kan använda Pidgin samt ett tillägg för att hantera Skype.

Dock måste Skypes program ändå vara installerat och igång.

Jag körde så ett tag men irriterades över att Skype också indikerade ny konversation osv. Möjligen går sådant att ställa av men jag fogade mig och kör bara med Skypes klient...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Skype finns för linux/ubuntu. Välj versionen "Ubuntu 12.04 multiarch" och installera. Kan installeras med hjälp av programcentral för ubuntu eller pakethanteraren "Gdebi" som finns att hämta från programcentralen.

Kör själv skype på ubuntu 13.10, ljudet hanteras med hjälp av "pulse audio" och "pulse audios volymkontroll".

 

Lycka till

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast är dessa program verkligen alternativ till Skypes egen klient?

 

 

 

Får väl erkänna att jag inte har så bra koll på det här ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annat än Skype alltså?

Jo, man kan använda Pidgin samt ett tillägg för att hantera Skype.

Dock måste Skypes program ändå vara installerat och igång.

Jag körde så ett tag men irriterades över att Skype också indikerade ny konversation osv. Möjligen går sådant att ställa av men jag fogade mig och kör bara med Skypes klient...

Jag har Pidgin bland annat som skal till Skype, men det har nu kommit upp varningar att den funktionen kommer att upphöra eftersom programmeringsgränssnittet till Skype kommer att ändras i nästa version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Pidgin bland annat som skal till Skype, men det har nu kommit upp varningar att den funktionen kommer att upphöra eftersom programmeringsgränssnittet till Skype kommer att ändras i nästa version.

Tack Cecilia! Jag ska testa detta tips i Virtualbox.

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...