Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Processor på max


Jan A

Rekommendera Poster

Jag har plötsligt fått en processor som går på max hela tiden. Har kollat i resursövervakaren vad som suger kraft och det är flera olika processer, men gemensamt för dem verkar vara att de har med internetuppkopplingen att göra. Jag har en stationär dator med win 8.1 och kabelanslutet internet. Några av de processer som ligger högt är svchost.exe, fssm32.exe, perfmon.exe, csrss.exe chrome.exe, system och systemavbrott. Om jag inaktiverar nätverkskortet så lugnar det ner sig lite, men jag ligger fortfarande väldigt högt i processoranvändning, runt 80 %. Har försökt med att uppdatera och installera om drivrutinerna till nätverkskortet utan resultat. Om jag bockar ur energisparfunktionerna i drivrutinerna till nätverkskortet så får jag en blue screen. Windows update rapporterar att inga mer uppdateringar finns, skanning med antivirusprogrammet visar ingenting. Systemåterställning hjälpte inte. Ingen hård- eller mjukvara nyligen installerad utom Win 8.1 och sysyemet fungerade utmärkt i flera dagar efter den uppdateringen. Hur kan jag få veta vad som orsakar det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök efter nya uppdateringar för chipset och grafik antingen via tillverkarens hemsida eller via Windows update. Vid vissa uppdateringar så ändras inställningar för div olika saker och kan ställa till det hos vissa cpu:er. Oftast är det GPU som driver upp detta fenomen för att anropen som den vanligtvis gör inte finns för ändrade inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom fssm32.exe brukar vara en del av F-secure kan man ju fråga sig om du har fått in något olämpligt i datorn som använder sig av internet. Gör en komplett genomsökning av datorn med F-secure och Malwarebytes Anti-Malware och se om de hittar något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att stänga av automatisk uppdatering i Windows update. Jag hade för ett tag sedan problem med att svchost.exe sög ut 100% CPU just på grund av att Windows update hade låst sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Sanfrelin: Windows update finns inget mer att hämta på. Har nu uppdaterat grafikdrivrutiner från tillverkarens hemsida. Ingen förbättring. Chipset finns inga nyare drivrutiner än de jag redan har på tillverkarens hemsida.

 

Cecilia: Har nu kört malwarebytes, några filer hittades och togs bort, men det gjorde ingen skillnad.

 

Anguli: Det gjorde tyvärr ingen skillnad att stänga av Windows update.

 

Till samtliga: Har nu testat att köra en live-version av Linux Ubuntu via dvd-spelaren vilket gick alldeles utmärkt, processorn beter sig alldeles som vanligt, 5-10%. Detta borde ju utesluta hårdvarufel. Några fler förslag? Det är nästan lite synd om min processor just nu :( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har plötsligt fått en processor som går på max hela tiden. Har kollat i resursövervakaren vad som suger kraft och det är flera olika processer, men gemensamt för dem verkar vara att de har med internetuppkopplingen att göra. Jag har en stationär dator med win 8.1 och kabelanslutet internet. Några av de processer som ligger högt är svchost.exe, fssm32.exe, perfmon.exe, csrss.exe chrome.exe, system och systemavbrott. Om jag inaktiverar nätverkskortet så lugnar det ner sig lite, men jag ligger fortfarande väldigt högt i processoranvändning, runt 80 %. Har försökt med att uppdatera och installera om drivrutinerna till nätverkskortet utan resultat. Om jag bockar ur energisparfunktionerna i drivrutinerna till nätverkskortet så får jag en blue screen. Windows update rapporterar att inga mer uppdateringar finns, skanning med antivirusprogrammet visar ingenting. Systemåterställning hjälpte inte. Ingen hård- eller mjukvara nyligen installerad utom Win 8.1 och sysyemet fungerade utmärkt i flera dagar efter den uppdateringen. Hur kan jag få veta vad som orsakar det här?

Hej,

 

Kör Resursövervakaren igen men sortera kolumnerna enligt detta, så kanske det blir lite lättare.

Jag brukar sortera Processor på "CPU" och Disk på "Läser".

Det borde kunna ge dig lite koll på vad som körs mest intensivast och kanske låser upp datorn.

 

Utgråade processer är sådana som nyligen avslutats men visas ett kort tag.

 

Ex. klickar du på på kolumnen Processor (så den markeras) och sedan direkt på själva namnlisten så den lille pilen pekar nedåt.

Det betyder att du sorterar CPU användningen efter den process som arbetar mest med början från toppen, tar mest kraft från CPU (processorn).

 

post-73434-0-13241800-1386355652_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Kör Resursövervakaren igen men sortera kolumnerna enligt detta, så kanske det blir lite lättare.

Jag brukar sortera Processor på "CPU" och Disk på "Läser".

Det borde kunna ge dig lite koll på vad som körs mest intensivast och kanske låser upp datorn.

 

Utgråade processer är sådana som nyligen avslutats men visas ett kort tag.

 

Ex. klickar du på på kolumnen Processor (så den markeras) och sedan direkt på själva namnlisten så den lille pilen pekar nedåt.

Det betyder att du sorterar CPU användningen efter den process som arbetar mest med början från toppen, tar mest kraft från CPU (processorn).

 

attachicon.gifResursövervakaren Windows 8.PNG

 

 

 Min ser ut så här:

post-117269-0-46128500-1386366350_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Chrome är avstängd, ta en ny skärmbild och lägg upp.

 

Fsecure verkar hålla på med någon typ av CPU aktivitet; antivirusuppdatering eller bakgrundsskanning?

 

Under diskaktivitet är det Windows/system32/wfp/wfpdiag.etl som gör mest.

Har du någon särskild Brandvägg installerad tex. FirewallControl från Sphinx?

 

Unexpected disk activity is encountered while running Windows 8 Firewall Control. The activity is related to wfpdiag.etl file mostly and detected by some "monitoring" programs, antiviruses etc. The activity is not caused by Windows 8 Firewall Control directly.

 

 

Samt wfpdiag.etl. What is that?

wfpdiag.etl

This is a trace file created by Windows to collect diagnostics information
around ipsec and firewall activity. Such info could be later read by a
troubleshooting tool to help diagnose connectivity failures. I would not
expect it to be active unless you are receiving (or maybe sending) traffic
which is being blocked by your security software.

 

 

 

Sedan verkar växlingsfilen vara aktiv också. Hur mycket minne har du i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Chrome är avstängd, ta en ny skärmbild och lägg upp.

 

Fsecure verkar hålla på med någon typ av CPU aktivitet; antivirusuppdatering eller bakgrundsskanning?

 

Under diskaktivitet är det Windows/system32/wfp/wfpdiag.etl som gör mest.

Har du någon särskild Brandvägg installerad tex. FirewallControl från Sphinx?

 

 

Samt wfpdiag.etl. What is that?

 

 

Sedan verkar växlingsfilen vara aktiv också. Hur mycket minne har du i datorn?

Här kommer en ny bild.

 

Ingen extra brandvägg, bara F-secure, och den använder väl windows brandvägg?

 

4 gb minne.

 

Kör inget som jag startat manuellt i F-secure.

post-117269-0-45785800-1386402806_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Drive (Googledrivesync.exe) är den process efter Explorer.exe som tar mest CPU-kraft.

 

Under diskaktivitet så är det Malwarebytes Anti-Malware (mbamservices.exe) som tydligen håller på med bakgrundsaktivitet, troligen antivirusskanning?

 

Möjligen är det så att dessa processer också påverkar svchost.exe så denna skjuter i höjden?

Cecilia kan nog detta bättre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Har nu kört malwarebytes, några filer hittades och togs bort, men det gjorde ingen skillnad.

Starta MBAM, ta fram fliken Loggar, öppna den logg där något hittades och klistra in dess innehåll i ditt svar, så får jag se om det som hittades kan höra ihop med något som inte hittades.

 

Vad pågår det för nätverksaktivitet, 1 MB/s är ju inte helt försumbart när Chrome är avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta MBAM, ta fram fliken Loggar, öppna den logg där något hittades och klistra in dess innehåll i ditt svar, så får jag se om det som hittades kan höra ihop med något som inte hittades.

 

Vad pågår det för nätverksaktivitet, 1 MB/s är ju inte helt försumbart när Chrome är avstängd.

Loggen kommer här:

 

Malwarebytes Anti-Malware (Testversion) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org
 
Databasversion: v2013.12.05.05
 
Windows 8 x64 NTFS
Internet Explorer 11.0.9600.16438
Jan :: UPPE [administratör]
 
Skydd: Aktiverad
 
2013-12-05 18:45:09
mbam-log-2013-12-05 (18-45-09).txt
 
Skanningstyp: Snabbskanning
Aktiverade skanningsalternativ: Minne | Start | Register | Filsystem | Heuristik/Extra | Heuristik/Shuriken | PUP | PUM
Inaktiverade skanningsalternativ: P2P
Antal skannade objekt: 226821
Förfluten tid: 30 minut(er), 48 sekund(er)
 
Upptäckta minnesprocesser: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta minnesmoduler: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta registernycklar: 1
HKCU\Software\1ClickDownload (PUP.Optional.1ClickDownload.A) -> Sattes i karantän och togs bort.
 
Upptäckta registervärden: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta registerdataposter: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta mappar: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta filer: 18
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup (1).exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup-r20-n-bc.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup-r495-n-bc.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetupV1 (1).exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetupV1.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\installer_bittorrent.exe (PUP.BundleInstaller.BEN) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\installer_spotify.exe (PUP.BundleInstaller.BEN) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\lshunterApps_Install66 (1).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\lshunterApps_Install66.exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\Ultimate Boot CD.exe (PUP.Optional.Solimba) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_(setup) (1).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_(setup) (2).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_(setup).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_2setup (1).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_2setup.exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Videos\iLividSetupV1(1).exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Videos\iLividSetupV1.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
 
(klar)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat Slimdrivers enligt NordicOnes råd. Det har resulterat i två st. bluescreens, ett vid vardera försök att uppdatera drivrutiner för "lokal utskriftskö" och "samsung universal print driver". förutom dessa två finns ytterligare en "lokal utskriftskö" och en "high definition audio device" att välja på för uppdatering, men jag känner mig inte så lockad att prova det efter två st bluescreens. Som jag skrev tidigare fick jag även en bluescreen när jag försökte ändra inställningarna för nätverkskortets drivrutin.

 

Funderar på att installera om operativsysytemet, men tvekar av rädsla för att jag kommer att hamna i samma läge igen eftersom jag inte vet orsaken till problemet. Om man ska installera en uppgraderingsversion av Win8, måste man då installera Win7 först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag rekommenderar aldrig att köra något som helst 3:parts program för att uppdatera drivrutiner eller annat.

Det är så mycket som kan gå fel och dessa sk. drivrutins-uppdateringsprogram är i själva verket rätt kassa på att verkligen känna av rätt hårdvaruversion, så dom ställer ofta till mer besvär genom att hämta fel drivrutin för den hårdvaruenhet som man faktiskt har i sin dator.

 

Bara från tre ställen skall drivrutiner hämtas och installeras enligt mig:

1. Windows Update, men dess drivrutins-databas är inte komplett så därför se pkt. 2 och 3 nedan.

Förutom då att många tillverkare tex. Intels grafikdrivrutiner och ibland även andra WHQL-Certifierade drivrutiner släpps från tillverkarna av hårdvaran till Windows Update Database och kommer således via den vägen.

 

2. Datortillverkaren om det är en märkesdator eller bärbar dator.

3. I förekommande fall när det gäller tex. moderkort, grafikkort, ljudkort, osv. inkl. externa enheter som tex. skrivare/skanner så hämtar man senaste drivrutiner från tillverkaren av dessa enskilda produkter eller enheter.

 

Du kan alltid göra en systemåterställning till en tidigare tidpunkt annars inväntar du Cecilias svar på ditt tidigare inlägg.

Tror det är bäst att du nu avvaktar lite.

 

Mvh :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag rekommenderar aldrig att köra något som helst 3:parts program för att uppdatera drivrutiner eller annat.

Bara från tre ställen skall drivrutiner hämtas och installeras enligt mig:

1. Windows Update

2. Datortillverkaren om det är en märkesdator eller bärbar dator.

3. I förekommande fall när det gäller tex. moderkort, grafikkort, ljudkort, osv. inkl. externa enheter som tex. skrivare/skanner så hämtar man senaste drivrutiner från tillverkaren av dessa enskilda produkter eller enheter.

 

Du kan alltid göra en systemåterställning till en tidigare tidpunkt annars inväntar du Cecilias svar på ditt tidigare inlägg.

Tror det är bäst att du nu avvaktar lite.

 

Mvh :huh:

Ok, jag avvaktar. Har redan försökt med Systernåterställning, vilket jag skrev i mitt första inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag rekommenderar aldrig att köra något som helst 3:parts program för att uppdatera drivrutiner eller annat.

Det är så mycket som kan gå fel och dessa sk. drivrutins-uppdateringsprogram är i själva verket rätt kassa på att verkligen känna av rätt hårdvaruversion, så dom ställer ofta till mer besvär genom att hämta fel drivrutin för den hårdvaruenhet som man faktiskt har i sin dator.

 

Bara från tre ställen skall drivrutiner hämtas och installeras enligt mig:

1. Windows Update, men dess drivrutins-databas är inte komplett så därför se pkt. 2 och 3 nedan.

Förutom då att många tillverkare tex. Intels grafikdrivrutiner och ibland även andra WHQL-Certifierade drivrutiner släpps från tillverkarna av hårdvaran till Windows Update Database och kommer således via den vägen.

 

2. Datortillverkaren om det är en märkesdator eller bärbar dator.

3. I förekommande fall när det gäller tex. moderkort, grafikkort, ljudkort, osv. inkl. externa enheter som tex. skrivare/skanner så hämtar man senaste drivrutiner från tillverkaren av dessa enskilda produkter eller enheter.

 

Du kan alltid göra en systemåterställning till en tidigare tidpunkt annars inväntar du Cecilias svar på ditt tidigare inlägg.

Tror det är bäst att du nu avvaktar lite.

 

Mvh :huh:

Slimdrivers är faktiskt mycket bra - men inget är perfekt

1. Visst - självklart

2. Visst - men funkar nog inte för en dator köpt med W7 (eftersom han installerat W8.1)

3. Visst - Om TS har kunskaper att göra detta själv - inte självklart

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Loggen kommer här:

 

Malwarebytes Anti-Malware (Testversion) 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org
 
Databasversion: v2013.12.05.05
 
Windows 8 x64 NTFS
Internet Explorer 11.0.9600.16438
Jan :: UPPE [administratör]
 
Skydd: Aktiverad
 
2013-12-05 18:45:09
mbam-log-2013-12-05 (18-45-09).txt
 
Skanningstyp: Snabbskanning
Aktiverade skanningsalternativ: Minne | Start | Register | Filsystem | Heuristik/Extra | Heuristik/Shuriken | PUP | PUM
Inaktiverade skanningsalternativ: P2P
Antal skannade objekt: 226821
Förfluten tid: 30 minut(er), 48 sekund(er)
 
Upptäckta minnesprocesser: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta minnesmoduler: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta registernycklar: 1
HKCU\Software\1ClickDownload (PUP.Optional.1ClickDownload.A) -> Sattes i karantän och togs bort.
 
Upptäckta registervärden: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta registerdataposter: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta mappar: 0
(Inga skadliga poster hittades)
 
Upptäckta filer: 18
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup (1).exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup-r20-n-bc.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup-r495-n-bc.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetup.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetupV1 (1).exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\iLividSetupV1.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\installer_bittorrent.exe (PUP.BundleInstaller.BEN) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\installer_spotify.exe (PUP.BundleInstaller.BEN) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\lshunterApps_Install66 (1).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\lshunterApps_Install66.exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\Ultimate Boot CD.exe (PUP.Optional.Solimba) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_(setup) (1).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_(setup) (2).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_(setup).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_2setup (1).exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Downloads\VipBoxSportsApp_2setup.exe (PUP.BundleInstaller.DW) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Videos\iLividSetupV1(1).exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
C:\Users\Jan\Videos\iLividSetupV1.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Sattes i karantän och togs bort.
 
(klar)

 

Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

 

Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

 

Klicka på Scan-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

Klicka på Report-knappen.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[R0].txt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slimdrivers är faktiskt mycket bra - men inget är perfekt

1. Visst - självklart

2. Visst - men funkar nog inte för en dator köpt med W7 (eftersom han installerat W8.1)

3. Visst - Om TS har kunskaper att göra detta själv - inte självklart

:wacko:

Hehe, ja det är möjligt som du säger att Slimdrivers är bra, det vill jag absolut inte argumentera emot.

Det är bara min personliga princip om rådet att använvända ett 3:e parts program för att installera alla olika drivrutiner och denna är baserad på egna erfarenheter och inte minst - andras i diverse olika forum - inte enbart Eforums olika trådar. :)

 

Min egen erfarenhet (och andras erfarenheter) av just att installera drivrutiner; är att mycket kan gå fel, så av den anledningen rekommenderar jag att endast installallera en drivrutin åt gången; eller så här:

1. Skapa en återställningspunkt

2. Installera endast en drivrutin åt gången!

3. Starta om datorn, kontrollorera att allt fungerar. Helst också i Enhetshanteraren.

4. Skapa en återställningspunkt.

5. Installera nästa drivrutin

6. Starta om datorn, kontrollorera att allt fungerar. Helst också i Enhetshanteraren.

7.Skapa en återställningspunkt..

8. Installera nästa drivrutin

9. Osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

 

Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

 

Klicka på Scan-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

Klicka på Report-knappen.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[R0].txt

 

Kommmer här:

 

 

# AdwCleaner v3.014 - Report created 08/12/2013 at 09:16:54
# Updated 01/12/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1 Pro with Media Center  (64 bits)
# Username : Jan - UPPE
# Running from : C:\Users\Jan\Desktop\adwcleaner.exe
# Option : Scan
 
***** [ Services ] *****
 
 
***** [ Files / Folders ] *****
 
File Found : C:\Users\Jan\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\iLivid.lnk
Folder Found C:\Users\Jan\AppData\Local\iLivid
 
***** [ Shortcuts ] *****
 
 
***** [ Registry ] *****
 
Key Found : HKCU\Software\ilivid
Key Found : [x64] HKCU\Software\ilivid
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{007EFBDF-8A5D-4930-97CC-A4B437CBA777}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ilivid
 
***** [ Browsers ] *****
 
-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16384
 
 
-\\ Google Chrome v31.0.1650.63
 
[ File : C:\Users\Jan\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]
 
 
*************************
 
AdwCleaner[R0].txt - [1056 octets] - [08/12/2013 09:16:54]
 
########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0].txt - [1116 octets] ##########
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Flyfisherman

 

1-9 tillvägagångssättet brukar jag också använda  :thumbsup:  - Slimdrivers frågar om du vill göra en återställningspunkt och starta om datorn före/efter varje uppdatering ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kommmer här:

 

 

# AdwCleaner v3.014 - Report created 08/12/2013 at 09:16:54
...
 
########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0].txt - [1116 octets] ##########

 

Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

 

Klicka på [/b]Scan[/b]-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

 

Klicka på Clean-knappen.

Tryck på OK.

Tryck på OK fler gånger om det kommer upp meddelanden.

 

Datorn kommer att startas om.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[s0].txt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

 

Klicka på [/b]Scan[/b]-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

 

Klicka på Clean-knappen.

Tryck på OK.

Tryck på OK fler gånger om det kommer upp meddelanden.

 

Datorn kommer att startas om.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[s0].txt

 

 

 

Här kommer clean-rapporten:

 

# AdwCleaner v3.014 - Report created 08/12/2013 at 12:39:37
# Updated 01/12/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1 Pro with Media Center  (64 bits)
# Username : Jan - UPPE
# Running from : C:\Users\Jan\Desktop\adwcleaner.exe
# Option : Clean
 
***** [ Services ] *****
 
 
***** [ Files / Folders ] *****
 
Folder Deleted : C:\Users\Jan\AppData\Local\iLivid
File Deleted : C:\Users\Jan\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\iLivid.lnk
 
***** [ Shortcuts ] *****
 
 
***** [ Registry ] *****
 
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{007EFBDF-8A5D-4930-97CC-A4B437CBA777}
Key Deleted : HKCU\Software\ilivid
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ilivid
 
***** [ Browsers ] *****
 
-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16384
 
 
-\\ Google Chrome v31.0.1650.63
 
[ File : C:\Users\Jan\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]
 
 
*************************
 
AdwCleaner[R0].txt - [1200 octets] - [08/12/2013 09:16:54]
AdwCleaner[R1].txt - [1260 octets] - [08/12/2013 12:36:59]
AdwCleaner[s0].txt - [1155 octets] - [08/12/2013 12:39:37]
 
########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt - [1215 octets] ##########
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...