Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte igång datorn efter återställning


solklart

Rekommendera Poster

Jag försökte göra en återställning med usb men det fungerade inte.

Efter det hamnar jag bara i en blå skärm med följande text:

Recovery. your pc needs to be repaired. the boot configuration data file is missing some required information. file:\BCD. Error code: 0xc0000034. you'll need to uos the recovery tool on your installation media. if you don't have any installations media(like a disc or usb device) contact your system administrator or pc manufacturer.

Om jag trycker esc i när jag är i blå skärm kommer jag till en ny sida med följade: start up meny. F1 system information. F2 system diagnostics. F9 boot device options. F10 BIOS setup. F11 system recovery. Enter - continue start up. for more information, pleas visit: www.hp.com/go/techcenter/startup.

Om jag väljer F9, F10, F11 eller Enter så kommer jag till samma blå skärm jag beskerv tidigare.

 

Är det någon som har förslag på hur jag kan komma vidare?

 

Datorn är en HP ENVY 4-1200eo med windows 8.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Har du valt vilken enhet datorn ska starta ifrån i BIOS?

 

Om inte det sker med automatik vilket det brukar göra på "märkesdatorer" får du göra det manuellt. Länken nedan visar hur du väljer CDROM, men förfarandet är detsamma när det gäller t ex USB:

 

http://www.hiren.info/pages/bios-boot-cdrom

 

I övrigt, har du hållit ned F11 under hela uppstarten?

Det brukar krävas att man gör det. Annars fungerar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte till BIOS. Kommer bara till blåskärmen eller till start up menyn.

 

Håller jag på F11 vid uppstarten så börjar det pipa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med F2 för att köra hårdvarutester så att inte det hela beror på något hårdvarufel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte till BIOS. Kommer bara till blåskärmen eller till start up menyn.

 

Håller jag på F11 vid uppstarten så börjar det pipa.

Det är väl inte meningen att du ska hålla inne någon funktionstangent utan snabbt trycka flera gånger när du har satt på datorn.

 

Hur gammal är datorn, finns det fortfarande garanti på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...