Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ominstallation av Win 7

Starwid

Recommended Posts

Hej

Jag läser PC för Alla en hel del, man får många bra tips och förslag, verkligen en kanonbra tidning! Jag har dock en liten fråga angående ominstallation av Windows 7; med min installationsskiva kan man antingen uppgradera Windows eller köra en anpassad installation där man får välja att formatera hårddisken för operativsystemet (eller inte om man så önskar). Det är inga konstigheter att formatera hårddisken och installera om Windows, däremot har jag inte hittat något svar på hur en ominstallation ställer sig till min aktiveringskod av Windows.

Jag har bara använt denna skiva för en och samma dator, nu måste jag installera om Windows (av många anledningar), men det borde väl inte vara några problem att installera om Windows och använda samma aktiveringskod igen efteråt? Det jag tänker mig är att Windows är knutet till mitt moderkort och borde därför känna igen min Windows-version, även om jag formaterar hårddisken? Kan det uppstå problem med aktiveringskoden efter en ominstallation, om ja hur gör man för att få hjälp med det?

Tyvärr hittar jag ingen information om detta på Microsofts hemsida, därför ställer jag frågan här. Jag skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få i detta ärende och tackar så hemskt mycket på förhand för er hjälp!

Med vänlig hälsning

Rickard

Det problem som brukar uppstå med en legal produktnyckel, är att man har använt dom aktiveringsantal, som är standard, efter dessa aktiveringar är det enklast att aktivera via telefon, då behöver man inte gå via supporten.

Det problem som brukar uppstå med en legal produktnyckel, är att man har använt dom aktiveringsantal, som är standard, efter dessa aktiveringar är det enklast att aktivera via telefon, då behöver man inte gå via supporten.

Tack så mycket för hjälpen, till er båda! Ominstallationen gick bra, inga konstigheter alls.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...