Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
maccaddam

Kan inte synka Skydrive i 8.1

Rekommendera Poster

"Vi kunde inte ändra ditt konto eftersom det redan finns ett konto på den här datorn med den här e-postadressen" får jag som meddelande då jag följt instruktionerna.

Tacka 17 för att jag hat ett konto, det är det jag vill kunna synka.

Till bilden hör att jag via webbläsaren kommer åt mina filer på Skydrive men kan alltså inte synka dom med min dator.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inloggad på ett lokalt konto när du försöker använda Skydrive men där finns också ett Microsoft-konto i datorn med samma e-postadress som du vill ha till Skydrive, så är det orsaken. Se http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-security/windows-81-update-weirdness/9aad7323-74c3-45d6-b9bd-c05f3973b761 för närmare förklaring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inloggad på ett lokalt konto när du försöker använda Skydrive men där finns också ett Microsoft-konto i datorn med samma e-postadress som du vill ha till Skydrive, så är det orsaken. Se http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-security/windows-81-update-weirdness/9aad7323-74c3-45d6-b9bd-c05f3973b761 för närmare förklaring.

Jodå, det är samma problem men ingen lösning vad jag kan se. 

Borde finnas en återställning av SkyDrive till hur det funkade i 8.0-versionen. Gillar inte när programleverantörerna är översmarta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lösningen är att vara inloggad med Microsoft-kontot alternativt inte ha något Microsoft-konto med den e-postadressen i datorn, men jag kan förstå om du inte vill det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lösningen är att vara inloggad med Microsoft-kontot alternativt inte ha något Microsoft-konto med den e-postadressen i datorn, men jag kan förstå om du inte vill det.

Problemet är att jag ÄR inloggad med Microsoft-kontot och får felmeddelandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Märkligt hur krångligt det blivit. Jag skapade ett helt nytt konto som verifierades mot mitt gmail-konto, då får jag ett nytt tomt utrymme på Skydrive.

Men jag har fortfarande inte hittat ett bra sätt att synka det, tydligen inte på samma sätt som Google Drive och Dropbox till exempel. Jag som börjat tycka att 8.1 är riktigt bra, mycket bättre än 8.0.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske har nytta av några genomgångar av hur det är tänkt att SkyDrive ska fungera i 8.1:

http://winsupersite.com/windows-8/microsoft-explains-skydrive-integration-windows-81 som också har länkar till två tidigare artiklar om samma sak

http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2013/10/15/skydrive-and-windows-8-1.aspx

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara något FRA-liknande som pågår i bakgrunden som jag har svårt att ha koll på. Just nu håller den på att ladda upp/synka en massa filer som redan finns på min andra inloggning till SkyDrive. Jag har markerat en mapp för synk men den verkar ladda upp fler.

När jag installerade 8.1 sades det att SkyDrive skulle funka automatiskt, men funkade inte alls och jag fick ingen varning om detta. Det var först när jag kollade på SkyDrive som jag såg att den inte var uppdaterad.

Det verkar mest användbar för de som mestadels jobbar i molnet med telefoner och plattor och direkt vill ha koll på datorn när de kommer hem på kvällen. För min del är det tvärtom att jag bara någon enstaka gång vill ha tillgång till vad jag gjort på mobil/platta, Skydrive fungerar mest som backup.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...