Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fabriksåterställde Windows 8 - Update laddar inga uppdateringar


niklas1973

Rekommendera Poster

Hej

 

Återställde min laptop med Windows 8 efter att fått virus, installerade Comodo och Avast och plockade bort McAfee (bara 3 dagars trial). Sen skulle jag uppdatera Windows Update med 86 uppdateringar och den laddar inte ner. Körde Microsofts fix it och den klarade inte att lösa problemet. Just nu systemåterställer jag.

 

Dessutom säger datorn att inga brandväggar eller virusprogram körs fast både comodo och avast körs. Man ska väl inte behöva köpa nya dator? Hur kan jag lösa dessa problem? Finns det nån ladda ner och köra lokalt site?

 

Updatering: Systemåterställningen verkar kraschat, startat om, hamnade på blåskärm och nu har jag nån märklig grå rad längst ner med en enda ikon (visa dolda ikoner) och svart skärm med tuggande hårddisk. Bra återställning.

Jo Datorns Instant On knapp finns på skärmen också. Nåt händer men vad...?

 

Hårddisken slutade jobba, jag stängde av med datorknappen, startade och då hade datorn systemåterställt och allt verkar funka men inte går det att ladda ner nån update inte... Felsöker jag med Windows fixit program så säger den att uppdateringarna inte gick att installera men den laddar ju inte ens ner dem? Eller`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort en ny fabriksåterställning och ska, då den är klar, prova update direkt och köra Windows Defender och förinstallerade McAfee några dagar innan jag börja labba med nya grejer. Försiktighet iakttas. Osäker på om den här fabriksåterställningen gör det den ska.

 

Innan jag började fabriksåterställa igen så började Windows bete sig märkligt. Plötsligt gick det ionte att välja att göra uppdateringar alls utan det skulle ske automatiskt. Den gjordwe 5 stycken själv de andra 77 gjorde den inte etc. Med en kraschad systemåterställning kändes det här som det enda alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Comodos brandvägg kan ju vara rätt petig så det gäller att få till alla inställningar i den för att den inte ska börja blockera sånt man vill ska köra.

 

När du har McAfee installerat ska Windows Defender vara avstängt för att inte riskera konflikter mellan de två antivirusprogrammen. Sådana konflikter kan också leda till konstiga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i morse verkade det funka, den sa iaf att allt var uppdaterat, det sa den iofs strax innan jag återställde den men nu ska jag inte installera virus eller brandvägg förrän de går ut. Dont fix what aint broken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...