Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Media Player Center, vart tog det vägen?


Förstårej

Rekommendera Poster

Det fanns för någon vecka sedan. Nu hittar jag det inte. Det ska väl ingå i Windows 7, Home Premium, 64 bit? Hur återställa det?

 

Passar även på att fråga: Vilket av programmen Windows Media Player och Media Player Center passar bäst att använda med min SmartTv för att trådlöst överföra video/bild/musik från min dator? Kanske gör dessa program olika saker. Jag har inte förstått mig på WMCenter riktigt, och nu har jag tydligen inte tillgång till det.

 

Kan även nämna att jag har laddat hem Twonky Media och TW.Manager, som alltså ingår i mitt val.

Tacksam för råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om något har försvunnit från Windows utan att du har gjort något kan du pröva med en systemåterställning till en tidpunkt när funktionen fortfarande fanns kvar:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om något har försvunnit från Windows utan att du har gjort något kan du pröva med en systemåterställning till en tidpunkt när funktionen fortfarande fanns kvar:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Jag vet inte exakt när det försvann. Jag är mera intresserad av att veta om det finns någon förklaring till att det försvann, och hur som helst bör det väl gå att ladda ner det igen. Jag har letat efter nedladdningar men har inte hittat var jag ska söka.

 

Tack i alla fall. Jag vet att jag kan återställa systemet, men det tycker jag man ska göra när annat inte fungerar. Hälsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte exakt när det försvann. Jag är mera intresserad av att veta om det finns någon förklaring till att det försvann, och hur som helst bör det väl gå att ladda ner det igen. Jag har letat efter nedladdningar men har inte hittat var jag ska söka.

 

Tack i alla fall. Jag vet att jag kan återställa systemet, men det tycker jag man ska göra när annat inte fungerar. Hälsningar.

Du kan aktivera Windows Media Player genom att följa beskrivningen på http://www.howtogeek.com/howto/26107/how-to-reinstall-windows-media-player-in-windows-7-to-solve-problems/

Förutom om du har Windows 7 N Home Premium för då får du installera Media Feature Pack: http://www.microsoft.com/sv-SE/download/details.aspx?id=16546

 

Eftersom det bara finns ett begränsat antal återställningspunkter i datorn och nya skapas då och då kan den återställningspunkt man behöver tas bort om man väntar för länge.

 

Du kan läsa vad du kan använda Windows Media Player till på sidan http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/media-player-help  och om Windows Media Center på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/products/features/windows-media-center .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aktivera Windows Media Player genom att följa beskrivningen på http://www.howtogeek.com/howto/26107/how-to-reinstall-windows-media-player-in-windows-7-to-solve-problems/

Förutom om du har Windows 7 N Home Premium för då får du installera Media Feature Pack: http://www.microsoft.com/sv-SE/download/details.aspx?id=16546

 

Eftersom det bara finns ett begränsat antal återställningspunkter i datorn och nya skapas då och då kan den återställningspunkt man behöver tas bort om man väntar för länge.

 

Du kan läsa vad du kan använda Windows Media Player till på sidan http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/media-player-help  och om Windows Media Center på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/products/features/windows-media-center .

Jag följer din första länk, och avmarkerar Windows Media Player enligt instruktioner. Efter att ha startat om är rutorna för Media Player OCH Media Center fortfarande ikryssade. Upprepas två ggr. Att märka är att Media Center hela tiden varit ikryssad, så programmet borde därmed vara tillgängligt (och visas under "Program")  Tråkigt, men jag får prova andra lösningar ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.alltomwindows.se/forum/topic/19117-loest-windows-media-center/

 

Det här är den lösning man brukar få när man googlar "Windows Media Center är försvunnet(is lost)"..Det brukar vara genvägen som försvunnit

 

LARSAS

När jag söker på länken ”%windir%\ehome\ehshell.exe” får jag fram  att jag ska söka “ehshell.exe” i ”ehome katalogen”. Denna fil ska kopieras till skrivbordet. Vad är det för katalog? Längre ner i inlägget inser jag att denna fil kanske finns under program Windows Media Center. Men eftersom programmet inte listas så kan jag ju inte söka angiven fil. Det är ju Windows Media Player jag vill installera!

 

Nästa tips längre ner:

“Create  a new shortcut, where Start in will be %windir%\ehome and target will be%windir%\ehome\ehshell.exe”. Hur skapar jag denna genväg?

 

Det var här jag gav upp och istället gick på Cecilias tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LARSAS tips är ju bra.

Tipset är säkert bra men tydligen inte för mig. Jag behöver antagligen handfasta instruktioner steg för steg. Jag är helt enkelt inte kompetent i dessa stycken ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipset är säkert bra men tydligen inte för mig. Jag behöver antagligen handfasta instruktioner steg för steg. Jag är helt enkelt inte kompetent i dessa stycken ...

  post-57552-0-52309500-1385580146_thumb.png

 

 

jag har svårt att testa eftersom Media Center ej försvunnit hos mej.

 

Ehome ligger som synes av bifogad bild under Windows ,Dubbelklick på eHome mappen ger förhoppningsvis filen.ehshell.exe, högerklick på den ger möjlighet att lägga genväg på startmenyn och skicka till skrivbordet som genväg.

 

Hoppas den hittas, annars är problemet större.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  attachicon.gifehome.PNG

 

 

jag har svårt att testa eftersom Media Center ej försvunnit hos mej.

 

Ehome ligger som synes av bifogad bild under Windows ,Dubbelklick på eHome mappen ger förhoppningsvis filen.ehshell.exe, högerklick på den ger möjlighet att lägga genväg på startmenyn och skicka till skrivbordet som genväg.

 

Hoppas den hittas, annars är problemet större.

 

LARSAS

Tack för lättförståelig instruktion. Tråkigt nog kom jag inte ända fram. Jag hittade eHome > ehshell.exe som jag fick ner som genväg på skrivbordet. Den öppnades i File Wiewer (?) som "ehshell.exe.config". Där fanns en textruta med konfiguration i rad efter rad men då vågade jag inte försöka något som jag inte begrep. Ett felmeddelande "Programmet kan inte öppnas på grund av en programbegränsningsprincip" kom också upp lite tidigare. Nu får jag nog släppa projektet tills vidare. Tack ändå för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lättförståelig instruktion. Tråkigt nog kom jag inte ända fram. Jag hittade eHome > ehshell.exe som jag fick ner som genväg på skrivbordet. Den öppnades i File Wiewer (?) som "ehshell.exe.config". Där fanns en textruta med konfiguration i rad efter rad men då vågade jag inte försöka något som jag inte begrep. Ett felmeddelande "Programmet kan inte öppnas på grund av en programbegränsningsprincip" kom också upp lite tidigare. Nu får jag nog släppa projektet tills vidare. Tack ändå för all hjälp!

När jag testar senaste tipset igen verkar det inte funka. Nu testar jag att i "RegClean Pro" återställa några register. Fortfarande får jag det inte att funka ... men plötsligt utan att veta vad jag specifikt gjort, så finns Windows Media Center igen. Vet inte om RegClean Pro kan ha hjälpt till.  Dock finns det fortfarande inte under Program, men jag har en genväg som jag nu hoppas fungerar.

 

Mycket tack för all hjälp jag fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

N Vet inte om RegClean Pro kan ha hjälpt till.  Dock finns det fortfarande inte under Program, men jag har en genväg som jag nu hoppas fungerar.

 

Mycket tack för all hjälp jag fått.

Om du högerklickar på filen eHShell.exe finns alternativet :Fäst på startmenyn   .Jag antar att det då hamnar i prrogramlistan.

 

CCleaner är väl ett program liknande de du använde,det kan ibland åtgärda mystiska fel liknande det som du drabbades av.Exempelvis när Aero hade försvunnit för mej..

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du högerklickar på filen eHShell.exe finns alternativet :Fäst på startmenyn   .Jag antar att det då hamnar i prrogramlistan.

 

CCleaner är väl ett program liknande de du använde,det kan ibland åtgärda mystiska fel liknande det som du drabbades av.Exempelvis när Aero hade försvunnit för mej..

 

LARSAS

Högerklick har fäst genvägen i programlistan men fortfarande hittar jag det inte under "Avinstallera ett program" men som jag fick lära mig så tillhör Windows Media Center tydligen W Media Player , och ingen av dessa går antagligen att ta bort. Eller? ...

 

CCleaner och RegClean Pro är nog samma andas barn. De anger vilka filer som kan rensas men det är kanske meningen att man ska kolla vilka som ev. ska behållas. Ja brukar bara ta bort alla, men de går tydligen att återställa, vilket jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det ju så att registerstädningsprogram rätt ofta städar för mycket så att datorn inte fungerar optimalt efteråt. Även CCleaner som tillhör dem som städar minst i registret kan ta bort för mycket ibland. Jag rekommenderar inte den typen av program om man inte förstår vad programmen gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...