Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte komma till paypals hemsida längre


goranos

Rekommendera Poster

Hej,

har använt paypal i många år från flera olika datorer.
sedan igår kan jag inte ens komma till paypals hemsida från någon av mina datorer.
Telias helpdesk har kollat idag på morgonen men hittar inget fel i routern.
Internetsidor hämtas som vanligt på datorerna men inte Paypals sida!
Har povat tre webbläsare, har inaktiverat brandvägg och virusprogram men inget hjälper!
 

Hjälp!!

Göran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Kan tyvärr inte hjälpa dig, då jag sitter med samma problem sedan igår den 25 november. Har Telia som leverantör jag också. Tänkte ringa dem, men verkar som inte det heller hjälper. Kör jag ia mobilen och 3G, kommer jag åt sidorna. Men med mobilen via trådlösa, ja då går det inte alls. Hittar ingenting i routern som skulle kunna ställt till det. Så där sitter man nu med skägget i brevlådan. Fungerade bara för några dagar sedan, då jag gjorde en betalning via Paypal. Vi får hoppas på någon lösning snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Kan tyvärr inte hjälpa dig, då jag sitter med samma problem sedan igår den 25 november. Har Telia som leverantör jag också. Tänkte ringa dem, men verkar som inte det heller hjälper. Kör jag ia mobilen och 3G, kommer jag åt sidorna. Men med mobilen via trådlösa, ja då går det inte alls. Hittar ingenting i routern som skulle kunna ställt till det. Så där sitter man nu med skägget i brevlådan. Fungerade bara för några dagar sedan, då jag gjorde en betalning via Paypal. Vi får hoppas på någon lösning snart.

 

Av telia fick jag förslag på att det skulle komma ut en tekniker eller att jag skulle ringa en betaltjänst men det verkade som det skulle bli väldigt dyrt.

Kom då på att man har gratis datasupport som helårsprenumerant på PC för Alla, och den killen fick igång paypal på några minuter efter olika prov vi gjorde.

När vi provade med Paypals IP-adress direkt i webbläsaren så hoppade paypal igång och sedan dess funkar det på alla datorer igen även med att skriva paypal.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av telia fick jag förslag på att det skulle komma ut en tekniker eller att jag skulle ringa en betaltjänst men det verkade som det skulle bli väldigt dyrt.

Kom då på att man har gratis datasupport som helårsprenumerant på PC för Alla, och den killen fick igång paypal på några minuter efter olika prov vi gjorde.

När vi provade med Paypals IP-adress direkt i webbläsaren så hoppade paypal igång och sedan dess funkar det på alla datorer igen även med att skriva paypal.com

 

En tanke som slog mig igår också,men som jag aldrig gjorde. Nu när jag kom hem och testade med den vanliga adressen, funkade det hur bra som helst. Måste ha varit något globalare fel utanför våra datorer. Skönt att vi kan vara igång igen med paypal, även om utgifter aldrig är roliga :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av telia fick jag förslag på att det skulle komma ut en tekniker eller att jag skulle ringa en betaltjänst men det verkade som det skulle bli väldigt dyrt.

Kom då på att man har gratis datasupport som helårsprenumerant på PC för Alla, och den killen fick igång paypal på några minuter efter olika prov vi gjorde.

När vi provade med Paypals IP-adress direkt i webbläsaren så hoppade paypal igång och sedan dess funkar det på alla datorer igen även med att skriva paypal.com

 

Poäng för att du skrev lösningen. Vilken bra reklam för PC för Alla förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...