Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Justera objekt i powerpoint


MikN

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om det finns något sätt att vid omflyttning av objekten i bifogad fil få dom att anpassa sig till varandra?

 

Om jag t.ex. drar ruta 13 och lägger den över 2 och 3  så ska ruta 2 och 3 dela på sig så ruta 13 passar in mellan dessa.

 

 

Tacksam för hjälp/Micke

Test.pptx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Hej!

 

Jag undrar om det finns något sätt att vid omflyttning av objekten i bifogad fil få dom att anpassa sig till varandra?

 

Om jag t.ex. drar ruta 13 och lägger den över 2 och 3  så ska ruta 2 och 3 dela på sig så ruta 13 passar in mellan dessa.

 

 

Tacksam för hjälp/Micke

 

Nu använder jag visserligen Office 2003, men funktionen finns säkert i Office 2007/2010/2013. I Visa-menyn har jag funktionen Rutnät och stödlinjer, där går det att ange ett rutnät och visa stödlinjer samt att låta objekt fästa mot rutnät och stödlinjer. Då går det mkt enklare att bara flytta runt objekten som du vill ha det. Om det är för krångligt så får du laborera med att ha en tabell istället.

 

Att automagiskt flytta objekten så att de anpassar sig och makar på sig när du vill klämma in ett annat objekt fungerar i vart fall inte i PowerPoint 2003.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan skapa två grupperingar. En för objekt 3 till 12 och en för 14 till 26. Det blir då enklare att flytta upp och fylla i "hålen" före och efter att du flyttat objekt 13. Den funktion du efterfrågar tror jag inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...