Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Molnlagring för Företag, vilken är lämpligast?


Erick

Rekommendera Poster

Hej

 

Vi är ett relativt litet företag med ca tio anställda som idag sitter på tre olika fastigheter. Flera av oss åker frekvent på möten och jobbar från platser utanför kontoret, parallellt med detta så behöver alla i bolaget en gemensam plats för att spara dokument, bilder och övrig media.

 

Jag har fått för mig att molnlagring är lämpligt för oss och löser de flesta av våra problem, jag vet dock inte vilken leverantör man ska titta på eller om det är något speciellt man bör tänka på och behöver därmed hjälp i denna fråga.

 

Vi behöver en tjänst som är

  • Enkel (Flera i bolaget har begränsad datorkunskap)
  • Flexibel (Vi behöver en gemensam plats samt att varje anställd behöver en egen mapp)
  • Billig (Vi har tänkt oss någonstans upp till max 10 000kr)

 

Jag använder själv Dropbox och tycker det är ett smidigt verktyg, jag blir bara lite osäker när Dropbox inte har någon Svensk support etc.

 

Så, vad tycker ni vi borde kolla på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropbox for Business känns som handsken av det du berättar.

 

Enkelt att implementera - Bjud in personer - de installerar mjukvaran på datorn - allt sköter sig själv.

 

Räcker väl att någon inom er organisation sköter supporten - som en IT-ansvarig, till exempel?!

 

Det finns alternativ till Dropbox, men tycker inte att de är lika enkla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla bara upp så att det inte finns någon policy inom företaget, eller hos ev. kunder, som säger att lagring ej får ske på utländska servrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...