Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Store bara står och stampar...


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Windows Store bara står och stampar i Win 8.1 och hämtar ingenting. Sett ut så här i några timmar. Det är inget fel på internetanslutningen från min dator. Trots det har jag startat om all hårdvara men det hjälper inte.Tips?

 

post-1648-0-96485500-1385299839_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du kunnat installera appar från Store tidigare?

Har något ändrats i datorn sedan dess, t ex nytt antivirusprogram?

Hur går det om du bara försöker installera en app?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat innan och jag har inte något nytt i datorn. En dag senare står det fortfarande och stampar även om jag bara väljer att installera en app. Jag är inloggad som brukligt med mitt Microsoftkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Dessa appar - syns dom i Startskärmen så dom redan finns installerade och detta som nu försöker installeras är uppdateringar?

Eller har dom inte alls blivit installerade?

 

Har Windows nyligen blivit uppdaterat så starta om Windows.

 

En sak som du kan prova är att göra en "reset" av Windows cache:

Windows tangenten + R

skriv Wsreset.exe och Enter

 

 

Se också detta: Pending Status on Windows 8 Store FIXED

Obs. kan vara bra att skapa en Systemåterställningspunkt innan du ger dig på det sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wsreset.exe-varianten provade jag och också en fix från Microsoft men inget hjälpte. Återställde datorn till en två veckor gammal image och nu fungerar Store igen. Tänkte först systemåterställning men valde en image. Din sista länk är sparad för ev. framtida behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste trycka på ännu en gång vikten av backup. Det är ju något som ofta förbises och då står man där om det uppstår problem. Antingen kan man gå till botten med problemet man har, prova systemåterställning eller återställa hela datorn till en en tid då allt fungerade. Det senare är ju klart enklast men då måste man ju ha gjort backup nyligen. Varje söndag brukar jag göra en backup av hela hårddisken till en extern dito.

 

Denna gången hade jag glömt en söndag så det blev en två veckor gammal image. Fint är det ju att backup av hela hd:n återkommit i Win 8.1 (då den färsvann i 8.0) . Dock går det inte att söka efter funktionen i datorn utan sök efter Filhistorik och sen längst ner till vänster finns länken till backup av image. Inga konfigureringsmöjligheter finns där utan det är backup av allt och nästa gång läggs bara förändringar sedan förra backupen till. Det är möjligt att de två senaste backuperna finns tillgängliga men jag tror inte det. Jag väljer alltid att återställa den senaste backupen när jag får problem som ovan.

 

En gång blev det något fel på min användarprofil när jag körde Win 7 och jag kunde helt enkelt inte logga in i min egen dator. En återställning med en backup löste problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...