Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt moderbord till Dell 9100


kacke_x

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller säker på att det går, Dell tillverkar ju och bygger sina datorer själva, så det kan ibland vara svårt att stoppa i något från andra tillverkare.

Ibland kan det passa, ibland får man bygga om något för att få en enhet att passa i chassi och sådant.

Men är man inte rädd för att fixa på egen hand, och har lite byggvana, så kan det bli bra ändå.

 

Men att säga att ett specifik moderkortet kan passa i ditt Dell-chassi, gör jag inte, man måste prova sig fram.

Sambons son byggde om ett Dell-chassi för några år sedan, fick i ett nytt moderkort, men fick plocka bort hållaren för hårddiskarna för att få plats med minnen och grafikkort.

Fick fästa hårddiskarna separat på insidan mot fronten istället, det fungerade, men det var lite knöl med sticksåg och hammare, innan det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla Dell 9100 med Pentium D behöver en prestanda-boost. Så min enkla fråga är, vilka moderbord passar i detta chassit?

 

Du hittar inget nytt moderkort som passar i ditt chassi. Ditt chassi öppnas väl genom att ta bort sidopanelen på höger sida. Det betyder att moderkortet är "felvänt". Nya moderkort installeras från andra hållet. Det är bättre att köpa ett nytt chassi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för er input. Mitt chassi öppnas som Flitig skriver från höger sida så det blir till att köpa nytt chassi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...