Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

söka jobb


tuzlak

Rekommendera Poster

Hej, 

 

vet inte om det är rätt forum men ni får gärna flytta. Tänkte bara dela med mig en erfarenhet i jobbsökning och ställa en fråga. jag skickade nämligen in en ansökan på ett företag en månad sen och idag tänkte jag ringa och kolla hur det går eftersom jag har inte fått något svar än. Man läser varje dag om att man skall ringa gärna och presentera sig och hör hur det går för att man ser att man är intresserad osv....jag ringde idag personen som ansökan skickades till och som är ansvarig för tjänsten, det var ingen som svarade eller rättare sagt samtalet bröts. Efter 10 sek får jag ett SMS där det står..."Ursäkta, men jag svarar tyvärr inte på samtal från mobilnummer som eventuellt gäller ansökningar!"...............ja bara tappade hakan....VA!!!! Man läser dagligen om hur viktigt eller bra det är med samtal i samband med ansökan och starkt rekommenderas detta....och när man ringer så blir det så....jag var utan text....tusen tankar i huvudet....men hur skall vi då ta reda på svaret, fick man ett JA eller TACK, MEN NEJ TACK....man svarar inte på tel, på email svarade han inte heller. Förra fredag skulle jag få svar senast enligt hans första mailet. Är detta normalt för ett företag att dem gör så? "Ursäkta, men jag svarar tyvärr inte på samtal från mobilnummer som eventuellt gäller ansökningar!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag förstår dig och håller med om att det är ohyfsat, men tänk lite på det från andra hållet. Om det kom in 500 ansökningar så blir det väldigt tidsödande att prata med 495 personer, även om varje samtal bara tar några minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...