Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jompan

Innehållsförteckning i Word

Rekommendera Poster

Jompan

Jag letar efter en lathund för hur jag gör en numrerad flernivålista i en innehållsförteckning. (Har googlat runt men utan resultat.) Jag har lyckats göra grundförteckningen via rubriker och underrubriken, men när jag försöker infoga numrering i underliggande rubriker så bryts nummerordningen.

Så här vill jag ha det:

1 Rubrik

2 Rubrik

3 Rubrik

3.1 Underrubrik

3.2 Underrubrik

3.2.1 En nivå under underrubrik

osv

Men när jag försöker hitta rätt avsnitt så 'byter' systemet till ny numrering: exempelvis rubrik 3.1 blir 4 eller 1.1

Jag får således inget flöde i numreringen.

Hur ska jag bete mig?

// Jompan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jonas__B

Numerad lista är lite bökig, så se istället till att du inte använder formatet numrerad lista utan skriv det bara manuellt i rubrikerna så kommer innehållsförteckningen att lyda är min gissning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
MH_

Rubriknumreringen sköts normalt sett via "rubrikhanteringen". sen ärver innehållsförteckningen det. 

http://office.microsoft.com/sv-se/word-help/numrera-dina-rubriker-HA010282072.aspx

Obs punkt 3. Du skall använda knappen med indragna rubriker och det färdiga formatet med rubrik i texten.

Problem: 

Har dina rubriker verkligen rätt nivå? Dvs rubrikerna som står i ditt dokument.  Huvudrubriken skall vara "rubrik1" , första nivåns underrubrik skall vara "rubrik2" osv. Går att sköta via menyer eller snabbtangenter (Alt+ shift + -> minskar t.ex nivån ett snäpp)

Om fortfarande problem:

Ställ dig t.ex i den rubrik  som skall bli rubrik 3.1 (som alltså skall vara av typen/nivån "Rubrik 2")

Högerklicka->numrerad lista->ange startvärden...->kryssa i "Fortsätt från föregående...."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...