Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få tillbaka SkyDrive-ikonen i skrivbordets aktivitetsfält


bgjo

Rekommendera Poster

I samband med att jag uppdaterade min bärbara dator från Windows 8 till 8.1 försvann min SkyDrive-ikon från skrivbordets aktivitetsfält. Dessutom försvann den "gröna" markeringen på mapparna i utforskaren som indikerar att de är uppladdade. Alla filer jag sparar i SkyDrive-mappen på datorn uppdateras dock som de skall och jag kan även nå dem via startsidans SkyDrive-app och genom att logga in via Internet Explorer. Jag kan även upplysa om att ikonen ej återfinns under "visa dolda ikoner" i aktivitetsfältet.

Min fråga är därför om det är någon annan som råkat ut för detsamma och kanske har någon lösning på problemet?

/bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara högerklicka på Skydrive appen i Startskärmen (fd. Metro) och längst ned klicka "Fäst på aktivitetsfältet" eller nåt i den stilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den möjligheten finns ej i appen. Finns endast "Fäst inte på Start". Jag skall försöka installera om den i stället så får vi se. Tack i alla fall. Kommer igen. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte att installera skrivbordsversionen av SkyDrive i Wndows 8.1. Jag fick ett meddelande som löd "En senare version av SkyDrive är installerad. Du måste avinstallera den först innan du installerar den här versionen." Den finns ej heller med som installerad under "Program och Funktioner". Kan det möjligen vara så att den inte finns som skrivbordsversion till Windows 8.1? /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SkyDrive är mer integrerad i Windows 8.1 än i 8:an och det gör att skrivbordsversionen inte finns längre men i gengäld är appen vidareutvecklad för att få in funktioner som tidigare bara fanns i skrivbordsversionen. Det som en del om det på http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2013/10/15/skydrive-and-windows-8-1.aspx .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen,

Läste lite om detta på Microsoft Community och det stämmer väl överens med det du skriver. Dock finner jag den inte lika överskådlig när "molnet" i aktivitetsfältet och "den gröna markeringen" i utforskaren saknas. Jag tycker att den var enklare att hantera tidigare och jag hittar dessutom inte samma Inställningar i startskärms-appen. Detta var i mitt tycke enklare med "molnet" i aktivitetshanteraren, då man enbart genom att högerklicka på den hade betydligt fler inställningsmöjligheter såsom Öppna SkyDrive-mappen, hantera lagring, Inställningar etc.

/bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...