Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är rätt och fel?


Sture888

Rekommendera Poster

Du postar ett trådämne i en kategori som heter blandat snack. Du visar en bild på en omålad stol och rådfrågar vad för färg stolen ska målas med. Så kommer moderator och förflyttar tråden i kategorin

blåa nyansen

 

Men nu var ju det meningen att rådfråga stolens färg! Moderatorn tillrättavisar med att, eftersom det inte fanns nån kategori för omålade föremål så var moderatorn berättigad att bestämma färgen.

 

Men tråden var ju placerad i kategori blandat snack! Moderatorn ansåg att blandat snack är mer avsedd för lätt socialt kallprat och frågor om färg är mera ett specifikt ämne. Så tillrättavisar moderatorn att nu måste folk lyda reglerna enligt punkt 4.

 

Fortsätt nu diskutera vilken blå nyans stolen ska målas med okej :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Sture888.

 

Det är väl inte så noga var en tråd ligger egentligen, du styr den dit du vill ändå. Om nu någon skribent envisas med att säga att stolens ska vara rosa säg till att det är inte vad du tänkt dig. Det spelar ingen roll om tråden ligger i kanalen för allmänna snickerier eller specifikt nyans.

 

Som moderator försöker jag/vi dock hålla lite ordning på det hela, inom kanalen Blåa nyansens hittar vi färgkoderna för azurblått, himmelsblått osv men inte färgkoden för barbierosa (ja jag är kille, jag kan bara grundfärgerna).

 

Ta en titt på trådarna i de olika kanalerna, se vad för typ av diskussion det finns i de olika kanalerna så kanske du kan se att de följer vissa mönster.

 

psst, tråden du är upprörd över, jo du skäller ut någon där, du skäller på en orätt. Jag säger du till 70% avreagerar dig och 30% för en talan för konsumenter. Om vi nu ska gå i polemik om trådars placering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Sture888.

 

Det är väl inte så noga var en tråd ligger egentligen, du styr den dit du vill ändå. Om nu någon skribent envisas med att säga att stolens ska vara rosa säg till att det är inte vad du tänkt dig. Det spelar ingen roll om tråden ligger i kanalen för allmänna snickerier eller specifikt nyans.

 

Som moderator försöker jag/vi dock hålla lite ordning på det hela, inom kanalen Blåa nyansens hittar vi färgkoderna för azurblått, himmelsblått osv men inte färgkoden för barbierosa (ja jag är kille, jag kan bara grundfärgerna).

 

Ta en titt på trådarna i de olika kanalerna, se vad för typ av diskussion det finns i de olika kanalerna så kanske du kan se att de följer vissa mönster.

 

psst, tråden du är upprörd över, jo du skäller ut någon där, du skäller på en orätt. Jag säger du till 70% avreagerar dig och 30% för en talan för konsumenter. Om vi nu ska gå i polemik om trådars placering.

 

Skulle ni vara konsumentprogram Plus så skulle tester av reklamfilm inte vara en konsumentfråga och testerna göras i ett annat program som heter Avreagera dig

Allt som konsumentverket inte bestämmer är alltså ingen konsument fråga.

 

Det skulle inte passa in i program Plus att testa pennor som ska trolla bort repor i lacken. Det skulle inte bli så mycket kvar av programmet Plus.

 

Det har testat Kaffet på olika mackar, och hur kan det vara en konsumentfråga?. Konsumentverket bestämmer väl inte att kaffet måste vara tillräckligt gott för att tillåtas säljas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...