Mus, t-bord, skärm fryser slumpvist
Startad av
Gatukontoret, i Hårdvara – övrigt
-
Liknande Innehåll
-
Av Tunkan
Hejsan alla glada. 😁
Jag söker defekta grafikkort med minst 6gb minne. Allt av intresse. Mest intresserad av 1080 ti eller bättre. Hör gärna av er om ni sitter på defekta kort. Eller vet var jag bör söka. Betalar gärna ett par slantar om så önskas.
-
Av Cjp
Hej, jag har uppgraderat en dator med följande komponenter.
- intel core i7 9700F 3GHz LGA 1151 socket
- Asus prime Z370-P ll
- corsair vengeance 8gb ddr4
Datorn startar upp fint tills windows 10 loggan börjar snurra ( prickarna) där fryser datorn och ingenting går att göra.
Har provat att byta plats på ram minnet samt provat ett annat, samma fel.
Har provat ett nytt moderkort, samma fel
Har provat en ny hårddisk, samma fel
Har kollat i bios så att alla komponenter finns med och de gör dom.
Har provat att starta om datorn 3 gånger i rad för att komma till advanced boot men den fryser innan jag kommer dit.
De ända som återstår som jag inte kan prova nån annan stans är processorn.
Vore konstigt om den gått sönder, finns inga piggar eller dylikt på den. Har haft esd armband på mig hela tiden.
Någon som har nått tips?
Mvh
-
Av cybertears
Hej alla forumister.
Jag har tydligen inte ett unikt problem men jag hittar ingen solution heller så jag provar att göra ett inlägg här iallafall.
Jag har en dator med windows 10 Pro v1803
Problemet här är att datorn random fryser sig, jag behöver inte göra något speciellt för att det ska hända. Detta leder oftast till att jag måste bryta strömmen för att det släpper inte.
Det kommer ju på sikt att skada min hårdvara.
Jag vet inte hur jag ska börja felsöka detta.
Har följande hårdvara:
Trend Micro och Mbam hittar inga tecken på virus eller malware när jag kör dem.
Vad ska jag göra?
-
Av Gabbiness
Hej!
För ca en månad sedan köpte jag en ny laptop; Asus G501JW som nu har börjat på blå skärm med jämna mellanrum.
Felmeddelandet som kommer upp är "kernel security check failure", och gör att dator startas om (jag kan logga in utan problem efter uppstart).
Det började för ett par dagar sedan när Nividia GeForce Experience insisterade att jag uppdaterade drivrutinerna på min grafikkort.
Men av någon anledning så kunde jag inte uppdatera via Experience (någonting om att servern inte hittades), så jag laddade ner och istallerade drivrutinerna manuellt från deras hemsida istället (den rekommenderade drivrutinen för mitt kort och OS).
Efter installationen var allt som vanligt fram tills att jag började få blå skärmar och "kernel security check failure". Jag testade att återgå till min gamla drivrutin, men det löste inte problemet.
Jag testade också att göra en "ren" installation för jag tänkte att det var en gammal drivrutin som spökade, men det hjälpte inte heller.
Om jag har förstått saken rätt så beror "kernel security check failure" på antingen en diskfel, minnesfel, virus eller drivrutinsfel.
Jag har gjort en diskkontroll, minneskontroll och en grundlig genomsökning av datorn med Avast. Utan att hitta några fel.
Så jag antar att det har med drivrutinerna att göra, men jag har ingen aning om vilken?
Jag la det här inlägget i kategorin för grafikkort eftersom det är det som har fifflats med mest, men det kanske beror på någon annan drivrutin?
Jag har uppdaterat alla drivrutiner jag kan hitta via enhetshanteraren.
Någon som vet vad jag kan göra för att fixa det här?
Mina datorkunskaper sträcker sig bara så här långt, så jag är lite desperat, haha!
Specifikationer:
ASUS G501JW - Windows 10 64-bit
Grafik: Nvidia GeForce GTX960
CPU: Intel® Core i7-4750HQ CPU @ 2GHz
RAM: 16 GB
Ps, Ber om ursäkt för långt inlägg men jag tänkte det var bra att vara utförlig.
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning