Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med Skanning


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Har på "er" rekommendation nu införskaffat Canon MG6250. När jag skannat så blir det enl. följande bild... Vad gör jag för fel? Nu förstod jag... Men om ni kollar på bif. bidler så får dom som en "grå" nederkant nedtill jag får liksom inte med "hela bilden". Skälet till upplösningen 300 DPI är att jag vill förstora upp gamla bilder. Lägger jag bilden fel? När jag lägger den "kant i kant" så blir det också en grå linje...

post-54989-0-24430200-1384243512_thumb.jpg

post-54989-0-20468100-1384244935_thumb.jpg

post-54989-0-02783700-1384244944_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du förhandsgranskning aktiverad? Där borde du kunna beskära bilden så att du bara skannar bilden och inte får med de vita områdena. Hur du aktiverar förhandsgranskning i Canon vet jag inte. Jag har som sagt HP. Bilden du vill skanna lägger du i mitten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla gånger jag skannat, både hemma och på stora kontorsmaskiner på jobbet har jag lagt originalet mot pilen vid ena hörnet av glasskivan..

Jag brukar inte behöva ange någon storlek (som 10x15 cm enligt bilden) utan detta sker automatiskt.

(Troligen är det någon inställning som är ställd på "Auto", och som jag aldrig ändrat.

 

Det är ju också svårt att se vad som blir fel när det inte är uppladdad någon skannad bild utan bara ett fotografi taget på datorskärmen som verkar visa miniatyrer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...