Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem som uppstått efter uppdatering till Windows 8.1


Hans Lövström

Rekommendera Poster

Hans Lövström

Har kört Windows 8 så länge det har funnits samt använt en nedladdad startknapp, allt har väl fungerar acceptabelt bra om man inte har alför stora krav.

 

Har nu uppdaterat till Windows 8.1, vilket jag ångrar. Fick följande problem som jag försökt att lösa.

 

1. Det startknappsprogram jag använde i Windows 8, var inte kompatibelt med med Windows 8.1, efter leite letande så hittade jag ett nytt

2. På samtliga webbläsare dök det upp en ruta i nedre högra hörnet för Search us.com. Hur får jag bort den?

3. När jag ibland startar datorn och försöker använda tangentbordet så startas d.i.v. program. När jag trycker N startas Note, enda sättet att få

    bort det är att starta om datorn samt be till högre makter.

4. Nu har jag i övre vänstra hörnet fått en stor pil med texten "Växla mellan appar" hur får jag bort den?

5. Skrivaren försvann var tvungen att göra en ominstallation.

6. Kaspersky Pure 3.0 vill att jag ska mata in min aktiveringskod, Kan jag väl göra med ska jag verkligen behöva jobba för Microsoft klantar sig.

7. I webbläsaren dyker det upp fönster som aldrig har visats tidigare.

 

Listan kan göras längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis ! Datorn fungerar ju fortfarande !

För det är ack så vanligt att den inte fungerar, traditionsenligt !

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.151916

Jag har varit med om det.

Du har bara lite strul.

Till sist ordspråket

If it ain't broke, don't fix it

Om det fungerar, börja inte med att förbättra.

För det finns alltid risken att det upphör att fungera.

(Jag har gjort som du, snabbt räknat sex gånger, sex gånger med samma resultat som du. Av dom sex upphörde datorn att fungera helt tre gånger. Jag är tröglärd. :( Men till slut gick det in. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört Windows 8 så länge det har funnits samt använt en nedladdad startknapp, allt har väl fungerar acceptabelt bra om man inte har alför stora krav.

 

Har nu uppdaterat till Windows 8.1, vilket jag ångrar. Fick följande problem som jag försökt att lösa.

 

1. Det startknappsprogram jag använde i Windows 8, var inte kompatibelt med med Windows 8.1, efter leite letande så hittade jag ett nytt

2. På samtliga webbläsare dök det upp en ruta i nedre högra hörnet för Search us.com. Hur får jag bort den?

3. När jag ibland startar datorn och försöker använda tangentbordet så startas d.i.v. program. När jag trycker N startas Note, enda sättet att få

    bort det är att starta om datorn samt be till högre makter.

4. Nu har jag i övre vänstra hörnet fått en stor pil med texten "Växla mellan appar" hur får jag bort den?

5. Skrivaren försvann var tvungen att göra en ominstallation.

6. Kaspersky Pure 3.0 vill att jag ska mata in min aktiveringskod, Kan jag väl göra med ska jag verkligen behöva jobba för Microsoft klantar sig.

7. I webbläsaren dyker det upp fönster som aldrig har visats tidigare.

 

Listan kan göras längre

2 och troligen 7. Låter som att du har fått in något olämpligt tillägg i webbläsarna. Kanske följde med programmet du installerade för att få en startmeny.

 

Låt oss se om FRST kan visa om något olämpligt tillägg har installerats.

Ladda ner Farbar Recovery Scan Tool (FRST) och spara på skrivbordet:

För 64-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST64.exe

För 32-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST.exe

 

Dubbelklicka på FRST för att köra det.

Läs villkoren för programmet.

Klicka på Yes för att acceptera.

Klicka på Scan-knappen.

När det är klart kommer det att ha skapats två loggar, FRST.txt och Addition.txt, på skrivbordet.

Kopiera innehållet i FRST.txt och klistra in i ditt svar medan du helst bifogar Addition.txt (klicka på knappen "Använd fullständig editor" för att se hur du bifogar filer).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...