Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddisk som försvinner till och från


habbeli

Rekommendera Poster

Jag tror inte att Disk0 är skadad. Det finns helt enkelt inget på den. Den behöver partitioneras. TS har gjort en ominstallering av Win. Innan ominstalleringen fanns det även då inget på den disken, enligt vad Speccy visar i ett tidigare inlägg.

 

Vid ominstallationen så har den 100MB systemreserverade partitionen hamnat på en annan disk en Win. Troligtvis därför att den disken som TS valde att installera Win på består av en partition som använder hela disken. Därmed kunde inte Win skapa en systemreserverad partition på samma disk. Win hittade då utrymme på disk0 och i samband med att 100MB skapades blev resten av disken oallokerad.

 

Det är vad jag tror. Hela den här tråden är lite rörig.

 

Varför disk0 inte syns har fagerja förklarat.

 

Western Digital disken på 466GB finns inte längre i datorn. Den är utbytt mot en 250GB disk. Rätta mig om jag missförstått detta, habbeli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen efter all Julmat  :P

Jag har testat alla 3 diskarna och det hittades inga fel.

Sen körde jag "partitionsrepareraren" på E-disken, det slutade med en ominstallation då jag inte fick igång datorn efter det  :(

Jag har kollat upp mina diskar efter modellnumren och jag har då:
1st. Hitachi på 160GB

1st. Hitachi på 500GB

1st. WesternDigital på 250 GB, denna är helt ny och har ersatt WD som var en IDE på 500GB

Det måste ju vara Hitachi 160GB som nu är C:   

Hitachi 500GB som är D: (och syns igen)

Och WD 250GB som nu är E:

et6SXNC.jpg?1?1140

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder bara C: till Win och andra program, och E: som lagringsplats för min musik - bilder och annat tjafs :)

D: borde vara helt tom, och det är ju så jag ville ha den då det var den jag tänkte börja fylla i stället för E: på grund av storleken  :D

Om det här nu håller i sej, alltså att alla diskarna syns och jag kommer åt dom, kan jag då tömma/formatera D: och börja lägga över allt på den, och hur gör jag då lättast så jag inte ställer till nåt annat elände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du några filer på D: med Utforskaren efter att ha slagit på visning av dolda filer?

Går det att ta bort dem?

 

Men notera att E: bara använder 15% av utrymmet, så det är ju väldigt mycket utrymme kvar på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gjorde jag för att slå på visning av dolda filer ?  :blush:

Jo men jag har ju inte hunnit börjat fylla på E: än  :P  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det ja  :thumbsup:

Jodå, nog finns det filer alltid, av olika slag. Har ingen aning om jag törs börja riva och slita i dom  :unsure:

Ska jag ta några skärmdumpar på det eller ?

E: tänkte jag ha som mellanlagring - tillfälliga grejer.. ;) 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Den här tråden har jag ju helt glömt bort  :ph34r:

Summa sumarum, jag gjorde en ominstallation av Win7 och då blev allting normalt  :D

Tusen tack ska alla ni som hjälpte till ha i alla fall, återkommer när jag har nästa problem  ;)   :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...