Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kopiera diskett

Keckeson

Recommended Posts

Är det någon del som verkar extra knölig?

Du kan ju här få hjälp med varje moment; ladda hem ISO, bränna på CD eller föra över på USB, själva kommandot för kopieringen osv..

Ärligt talat så är jag överväldigad och nästan generad av forumets fantastiska  engagemang, hade aldrig väntat mej detta för en sådan detalj som denna gamla diskett vållat. Dessutom trodde jag nog att det skulle vara en smula enklare än vad det nu tycks vara.

Mikael63, du får ursäkta men det programmet, SystemRescueCd, nästan skrämmer mej, det är inte mycket av innehållet som jag fattar och även om jag skulle få hjälp härifrån forumet så hade nog Bibeln känts tunn i jämförelse. 

Okej, men det finns ju andra versioner av Linux, än SystemRescueCd, och där man också kan kopiera.

Jag själv gillar - och använder - Linux Mint eftersom det påminner en hel del om Windows.

Att ladda hem en sk. ISO av Linux Mint och lägga över detta på ett USB-minne att boota upp från är en ganska enkel procedur. Finns olika sätt för det.

När man väl startat upp på detta får man kolla upp att Linux hittar din USB-anslutna diskettstation, kanske med en "vanlig" diskett i.

Funkar detta fint så behövs bara att ex. fagerja exakt vilket kommando du ska använda dig av i ett terminalfönster (typ kommandotolken)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...