Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

X1 Desktop Search fungerar inte - någon kvantfysiker här?


3DArt

Rekommendera Poster

Hej Gott Folk!

 

Jag har ett stort problem med X1 Desktop Search som driver mig mot vansinne och en förtida död. Det där med kvantmekaniken, då givetvis strängteorin med 26 dimensioner, var bara en illustration över hur hjälplös jag känner mig inför det här. Jag har använt detta program i tidigare versioner och då aldrig stött på några problem alls. Men när jag uppgraderade till version 8 började det krångla till sig ordentligt. Otaliga är de brev jag skrivit till supporten och de verkar nästan rörda över vilka ansträngningar jag gör för att få ordning på det här. Men icke att de hade några lösningar. Inte en enda. Men de begrep nog inte ens vad jag försökte få sagt.

 

När jag startar datorn går programmet igång och allt verkar vara fröjdens. Dock fick jag fördröja starten av fem andra program i mellan 30 och 1 minut sekunder innan jag kom så långt att det ens startade. Men oavsett om jag använder programmet flitigt eller bara låter det ligga i bakgrunden, för är det väl startat går det inte att starta om annat med en boot, eller bara behöver leta upp något mejl så kraschar eländet väldigt snart. Följande, för mig mest obegripligt, får jag då som felmeddelande:

 

Problemsignatur:
  Problemhändelsens namn:    BEX64
  Programnamn:    X1ServiceHost.exe
  Programversion:    8.1.0.5296
  Programtidsstämpel:    522f53d3
  Namn på felmodul:    AppvIsvSubsystems64.dll_unloaded
  Modulens version:    0.0.0.0
  Tidsstämpel för felmodul:    515dec46
  Undantagsförskjutning:    000007fee6413f08
  Undantagskod:    c0000005
  Undantagsdata:    0000000000000008
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.256.1
  Språkvariant-ID:    1053
  Ytterligare information 1:    d412
  Ytterligare information 2:    d4124f605b1890bafc8ba49fbe7d2c8f
  Ytterligare information 3:    c778

  Ytterligare information 4:    c778af1ec76fa03c646ce951e7d53fee

 

Vågar jag mig på att hej vilt gissa på att det är AppvIsvSubsystems64.dll som inte vill starta? Jag har fyra dll-filer med samma namn och alla utom en dessutom exakt lika stora. Att de har med Office 2013 att göra antar jag eftersom samtliga dll-filer ligger i Offices mapp. Sist jag gav mig på att få ordning på det här lyckades jag till min stora häpnad (!) och tjugo år äldre. Tyvärr minns jag inte alls vad jag gjorde. Jag vill minnas att jag kom fram till att felen hade något med Outlook att göra. Men då löste jag det. Nu går det inte alls.

 

Har kört trial and error flera veckor nu och orkar inte längre. Vågar man sig på att göra ändringar i .ini-filer? Tänker på att eftersom det verkar vara X1ServiceHost.exe som brakar samman så kanske det kunde ha något värde att ändra i X1ServiceHost.exe.config? Men det är långt utöver min kapacitet. Och jag vet egentligen ingenting. T.o.m. mindre än de teoretiska fysiker som pratar och 26 dimensioner. På respektive ämnesområde förstås.

 

Jag laddade ner en demokopia på konkurrenten Copernic Desktop search och den är otroligt stabil i jämförelse, men saknar tyvärr en hel del funktionallitet jag behöver, men en enda gång har det kraschat. Felmeddelandet blev kusligt likt föregående med i princip endast "DesktopSearchOutlookConnector.exe" utbytt mot "X1ServiceHost.exe". Någon som alls förstår problemet? Vad finns det att göra? Tar mycket tacksamt emot alla tips och kommentarer och kunskap och erfarenhet osv.

 

Stort tack på förhand!

 

MVH // Lars
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min amatörmässiga gissning är att det är något annat än själva programmen som är orsaken till kraschen..

(Edit: bl.a. kunde för mig en del oförklarliga krascher härledas till en installerad VPN-klient)

 

Programmet Dependency Walker har vid några tillfällen hjälpt mig klura ut vad som felar. Dock bör man ha i åtanke att programmet nästan alltid visar på två "missing module".

 

Jag har alldeles nyligen börjat använda FileLocator Pro för att förbättra sökningen vid vissa tillfällen.

//eforum.idg.se/topic/343347-dwg-index/ )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...