Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad gällerifråga om OEM?


Snow

Rekommendera Poster

X17 58996 var det jag laddade ner. Och det skulle vara W7 Home Premium  men när installerade det så var det W7 Ultimate. Snacka om att bli lurad! :wacko:

Men det är ju en bra test för klarar datorn av Ultimate då måste den klara av Home Prem.  också!  Men det är bara uppdateringar hela tiden Felflaggen har komit och säger att jag ska köra Backup samt ladda ner drivrutin till mitt ljudkort vilket jag gjort men förmodligen måste jag starta om innan det rättas till. Har 8 uppdateringar som ska installeras innan omstart kommer. Men än så länge funkar allt till belåtenhet så jag tackar för tipset du gav mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Felflaggan, där skall du kunna bocka i nåt i stil med "Visa inte detta meddelande igen".

 

Självkklart skall man alltid installera hårdvaruspecifika drivrutiner från dator eller moderkortstllverkaren eller i förekommande fall från hårdvaruenhetens tillverkare, för man skall inte räkna med att Windows databas innehåller alla drivrutiner för all hårdvara och framför allt inte senaste drivrutinerna.

 

Tex. så gäller detta ofta grafikdrivrutinen som oftast annars blir Microsoft Windows standard VGA och inte den speciella från grafikkortstillverkaren, därmed försvinner en del av grafikkortets funktioner och prestanda.

 

Kontrollera i Enhetshanteraren vad det står  om du expanderar fliken "Bildskärmskort". Står det Windows VGA så bör du försöka leta reda på tillverkarens drivrutin tex. från Intel, nVidia, AMD etc.

 

Start > i sökfältet skriv enhets > i listan som kommer upp klicka på Enhetshanteraren => Då öppnas enhetshanteraren och kolla i listan efter några gula eller röda markeringar vid någon enhet eller om det saknas drivrutin för någon enhet.

 

Du kan ju använda gratis Speccy för att se vad din dator innehåller.

Speccy testa detta för system info.

Kom ihåg att bocka ur ev. 3:e parts program som du inte vill ha på din dator.

 

 

Ja normalt så behöver man köra Windows Update med omstart och repetera detta några gånger efter en nyinstallation.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den skickade mig faktiskt till HPs  sida för att ladda ner drivrutinen för ljudkortet Här är så många finesser på Ultimate som jag inte sett på Home Prem. versionen. Men nu har jag lämnat den ifred ett tag och kör med min 17"  med W7 Home Premium så den får hämta hem och installera uppdateringar i lugn och ro. En processor på 1,6 GHz  är inte mycket att räkna med idag Jag är faktiskt förvånad att den klarar av så mycket som den gör. Kunde  ju sagt att HP gör bra datorer men datorer idag kommer från samma fabrik men med olika fabrikatnaman på men jag tycker HPs grejor håller bra är slitstarka mao.

Så nu är det bara 3 uppdateringar kvar däribland språkpaketet. Men Engelskan funkar fint. Såg en Harry Potter film igår på TV7 och märkte inte förrän efter 5 minuter att den var dubbad till Svenska!!!! Det skyller jag på åldern! Fyller 75 om en månad ungefär.

Men hänger med rätt bra ändå tycker jag själv i alla fall. :blink:  

Har alla hästarna i stallet som de säger. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det fungerar.

Men exakt vilken fil var det du laddade hem?

 

Windows 7 Home Premium med SP1, x86, ­engelska heter X17-58996.iso

Detta är det enda filnamnet för Home Premium med SP1 och engelska jag hittar och det skiljer sig från filnamnet på Windows 7 SP1 Ultimate som heter X17-59463.iso

 

Och det är också länkar till dessa namn eftersom det är direktnedladdning från msft digitalriver filserver.

 

[Edit] Men visst, jag kan göra en egen kontroll och ta hem Windows 7 Home Premium med SP1, x86, ­engelska och installera virtuellt i VMware Playern. Men detta får bli senare. Upptäcker jag då att filen är feldöpt på Digital River så får jag korrigera inlägget i så fall.

 

Jag har nu verifierat dessa två Windows 7 Home Premium x86 engelsk samt Windows 7 Ultimate x86 engelsk och det är rätt filer och länkarna stämmer i den andra trådens inlägg #23 (nedladdningslänkar från Digital River).

 

Jag har installerat båda två virtuellt i VMware Player och allting ser bra ut.

 

Windows 7 Home Premium med SP1 x86 ­engelska_X17-58996.iso

I början av installationen kommer denna upp:

post-73434-0-90351600-1384096032_thumb.png

 

Efter installation och via Kontrollpanelen syns detta:

post-73434-0-60310800-1384096033_thumb.png

 

 

Windows 7 Ultimate med SP1 x86 engelska_X17-59463.iso

Efter installation och via Kontrollpanelen syns detta:

post-73434-0-45482500-1384096451_thumb.png

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt måste jag säga Jag har skrivit på den ena DVD-skivan W7 Pro SE och den andra är märkt W7 Home Prem. EN och i mina anteckningar skrev jag X17 58996 iso W7 Home Prem. EN.

samt X17 58996.iso W7.Pro. SE.

Men jag har kanske rört ihop det. Kan inte svära mig helt fri från detta det sista. Det var ju på kvällen så ett misstag kan lätt hända när man är trött.

Men nu har jag lärt mig att skifta språket till Svenska också.

Jag har blivit så övertygad om att W7 är rätt program för denna gamla dator så jag har beställt ett uppdateringskit från W.XP till W7 Home Premium med både 32-bitars och 64-bitars program DVD. Priset tycker jag är överkomligt för den gamla "skorven" har blivit som ny den har blivit snabbare nu än när jag körde med W.XP. Så har vi en dator vi kan använda som reserv om det skulle hända något med de andra datorerna. Hela familjen kommer att utnyttja den som reserv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

 

Bara att ställa frågor om nåt dyker upp eller om du har funderingar, men bättre då att starta en ny tråd om ett nytt ämne.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...