Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
salala

LÖST IE 11 svarar inte..

Rekommendera Poster

Har nyligen installerat Windows 8,1 och då också förstås IE 11. Mitt problem är att jag väl ofta får meddelandet IE svarar inte.. och jag måste då stänga ner programmet via aktivitetshanteraren. Någon som har ett förslag på lösning? För övriga program fungerar Windows utmärkt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror oftast på att det finns något tillägg som inte är kompatibelt eller ibland att det är någon inställning som inte är riktigt passar. Du kan råda bot på båda delarna genom att återställa Internet Explorer till standardinställningarna, se artikeln http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/change-ie-settings (välj rätt version av Internet Explorer till höger).

 

Återkom gärna och berätta hur det fungerar efter de åtgärderna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia.

 

Tack för tipset.

Jag har windows 7 home premium, jag hade precis samma problem som ovanstående.

Jag letade på Microsofts hemsida efter en lösning på problemet, men hittade inget.

Men med din länk så löste det sig galant. Jag tycker det är dåligt av Microsoft att dom inte kan tala om att problem kan uppstå vid uppgradering av webläsaren, samt en lösning som är lätt att hitta.

 

:thumbsup: för dig Cecilia 

 

Tommy 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt. Vi kan ju se vad som är igång i datorn med hjälp av DDS-programmet.

Spara DDS på Skrivbordet: http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.
Bocka för dds.txt och attach.txt.
Klicka på knappen Start.

När programmet är klart klicka på OK i meddelanderutan.

Om du har problem med att köra DDS inaktivera eller avsluta ditt antivirusprogram. Mer detaljerad anvisningar på engelska finns på http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/34773/preparation-guide-for-use-before-using-malware-removal-tools-and-requesting-help/ punkt 6.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du helst bifogar Attach.txt som en fil.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är troligen Google toolbar som krånglar. Stängde av tillägget och då fungerade IE utan problem. Återinstallerade toolbar och problemet var tillbaka om än i mindre omfattning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...