Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta appar från internt minne till SD-kort?


_carro

Rekommendera Poster

Hej! 

 

Jag har en Samsung Galaxy Young (GT-S5360) med Android 2.3.6. Mitt problem är jag inte längre kan uppdatera mina appar då det står att jag har för lite internt minne kvar. Jag har inte laddat ner så många appar, men upplever att telefonen hade dåligt med internt minne från början. Finns det något sätt att flytta över appar från interna minnet till SD-kortet, där jag har massor plats kvar? Under Settings - Applications - Manage applications har jag gått in på samtliga och vald "Flytta till SD-kort" för de som har det som alternativ, men finns det något sätt att flytta övriga?

 

Tänkte bara höra ifall någon har en lösning till detta problem, innan jag börjar rensa bort en del appar...

 

/Carolina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om du får plats med Clean Master

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cleanmaster.mguard

Clean Master låter dig städa upp och frigöra minne (temporärt då) samt hjälper att flytta de appar som man kan flytta.

(edit: läste inte att du redan flyttat de som gi9ck att flytta)

 

Att avinstallera Google Play och någon fler Google-grej jag glömt namnet på brukar ge en extra plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen Mikael! Jag avinstallerade de flesta appar för att få rum med CleanMaster, men tyvärr verkade det inte hjälpa så mycket... Det verkar ändå vara något som är lustigt när jag försöker ladda ner appar. Nu står det att jag har 35MB ledigt, men trots det får jag ett felmeddelande om jag försöker ladda ner en app som ska kräva 1,2MB då det står att jag inte har tillräckligt med minne... Om jag avinstallerar Google Play, hur kan jag ladda ner appar framöver? Uppskattar hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att avinstallera Google Play helt utan det blir uppdateringen av den.

Åtminstone i min HTC med ungefär samma operativ.

 

Google Play Butik och Google Play-tjänster är de Appar som tar absolut störst plats i min mobil.

Jag brukar använda datorn till att söka appar, sedan öppna Play på mobilen, söka app, ladda ner och installera. Är man för länge på Play så kommer den att uppdateras och om den gjort det och man öppnat den så kommer Google Play-tjänster att installeras och så får man börja om med att avinstallera dessa igen...

 

35 ledigt borde räcka men om man har en app som tar ex. 2 MB och man uppdaterar den så kommer det att behövas 4 MB medan detta görs. (den gamla+den nya tills den gamla tagits bort)

 

Har du sett till att flytta alla mappar, som man kan göra det med, till minneskortet?

Hjälper en hel del men inte så mycket som man kan hoppas eftersom det ändå upptas telefonminne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack åter igen för ditt svar, Mikael! Jag har flyttat alla appar och mappar som jag kan till SD-kortet, men det är fortfarande mycket som är kvar på interna minnet. Synd att inte fler appar går att flytta... Nu får jag väl bara nöja mig med det jag har och inte ladda ner mer. Jag har inte så många "nöjesappar", utan de flesta är tex för säker surf och back-up, och det är väl då stora appar som kräver mycket plats. Kanske får bli till att uppdatera mobil istället... Tack iallafall för hjälpen! Tipset om CleanMaster var bra, det får iallafall mobilen att jobba lite snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...