Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Jag har ominstallerat men inget hjälper


Snow

Rekommendera Poster

Hej! Har problem med drivrutiner enligt min dator HP DV7-6101 med W.7 och en HP C310a som tydligen krånglar se bilder Felsöker jag Huvuddator så börjar den söka efter drivrutiner till HP C310a men hittar inga!  Har laddat ner HP Print och Skan doktor samt HppIw nerladdningsverktyg och vid ominstallation med hjälp av Hppiw så laddade den ner programvara som var 210MD stor alltså större än 167.01MB filen som annars ligger på HPs sida för nerladdning Öppnar jag HPs LösningsCenter så funkar alla program trådlöst precis som de skall. Men varför hittar inte Datorn drivrutinerna? Och varför har jag 3 stycken C310a installerade? Men bara 1 styck är ansluten! Hur får jag bort de andra 2 eller skall de borttagas?

 

post-127175-0-80354300-1383412414_thumb.jpeg

post-127175-0-10738000-1383412630_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som krånglar?

 

HP/Compaq sida är das shit när det gäller drivisar, en enda röra tycker jag.

 

Finns ju hur många modeller som helst där de bara ändrat en siffra eller modell.

 

Bara att ta ner en drivrutin i taget och pröva tills problemet är löst, de som du ev. har?

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=sv&cc=se&dlc=sv&sw_lang=&product=5144904

 

Att Windows ska hitta drivisarna automatiskt för din modell är bara en önskan enligt mig.

 

Hittar du det som fungerar spara det i ett bankvalv  :)

 

Oftast ljudet som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklickar jag på Huvuddator och sedan felsök får jag upp detta se bild 1.

Det är bara det att den hittar inga drivrutiner. Trots att de är nerladdade till datorn och att HP Lösningscenter funkar som det skall. Kan skriva ut trådlöst kan skanna trådlöst men datorn fattar inte detta hur löser jag detta problem. Ominstallation? Glöm det!! Måste finnas ngt enklare att göra.

post-127175-0-44250100-1383424538_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har samma skrivare installerad flera gånger föreslår jag att du börjar med att avinstallera alla skrivarna så att det inte ligger kvar något och stör.

Kontrollpanelen - Visa enheter och skrivare

Högerklicka på en skrivare - Ta bort enhet

 

Starta om datorn när alla är avinstallerade.

 

Hämta "HP Printer Install Wizard för Windows" på sidan http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=mp-122330-1&cc=se&dlc=sv&lc=sv&os=4063&product=4231205&sw_lang= och kör den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia! Nu har jag avinstallerat HP Photosmart Prem C310a All-In-One och Gadgeten på skrivbordet  "Skriv ut foton"  får upp att jag måste lägga till en skrivare för att denna funktion ska fungera . Nu går jag in på Enheter och skrivare Hittar bara dessa tre enheter se bild 1.

Jag klickar på feltriangeln på Hivuddator och den sätter igång och söker efter drivrutinet till HP.C310a igen! Trots att massor av skrivarfiler av installerades så måste det finnas rester kvar någonstans i gömmorna i datorn. Men var hittar jag dem och hur tar jag bort dem?

post-127175-0-01824000-1383472702_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rotade lite till på HUVUDDATOR klickade på egenskaper /Maskinvara och hittade detta!!! Hur i hela friden får jag bort detta???

post-127175-0-76623200-1383473169_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! Cecilia! Jag fick en snilleblixt: hade ju sett tidigare att HP C310a fanns på Enhetshanteraen så jag gick in där högerklickade och fick upp bl.a. "Avinstallera"  Vilket jag gjorde (Bara att jag vågade :) ) men jag tog en chans. Alternativet var ju en ominstallation och det hade jag ju fått göra om det gått fel!

Feltriangeln är puts väck! Hallellujah!! Var glad jag blev! Så jag skickar ett ett stort Tack för hjälpen! :thumbsup:

post-127175-0-63324900-1383473636_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...