Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program som kan redigera en pdffil


Vattentornet

Rekommendera Poster

Min skanner lever loppan och vrider och vänder på bilder i en pdffil som jag skapat. Eftersom jag inte har Adobe Acrobat kan jag inte redigera min fil och rotera mina bilder så att de kommer rätt.

 

Vilka andra gratisprogram finns det som kan skapa och/eller redigera pdffiler?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad du tillåts göra med Foxit Reader

http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

 

Jag använder denna själv men jag har även Foxit PhantomPDF installerad.

http://www.foxitsoftware.com/PDF_Editor/

 

Vissa justeringar kan jag göra direkt i Readern men om jag väljer "Edit" så drar PhantomPDF igång.

Tack Mikael för dina tips. Har nu provat Foxit Reader och PDF-Xchange Viewer. Men Foxit verkade inte kunna rotera sidorna en och en, utan vände på alla på en gång, medan PDF-Xchange hade möjlighet till både att ändra alla och att man kunde rotera varje sida separat. Så den löste raskt mitt problem! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ärligt, jag undrar bara om en PDF  någonsin kan redigeras bra..?


(om man tänker efter, hela PDF och dess natur kom väl till när man ville förhindra
illegal kopiering & spridning av material,litteratur iom digitaliseringen? Det är alltså ett system uppbyggt på att skaparen av dokumentet förseglar det till viewv-only)

 

Jag har lusläst och provat de flesta "edit pdf"  även  LibreOffice samt OpenOffice

*Visst det går att öppna pdf:er  och ibland ändra text, ändra bilder

men oftast laddas dokumentet in med små defekter. bilder hoppar runt, man saknar
elementära element , ja dvs  typsnitt och format som grunddokumentet skapades med och enkel text kan vara omöjlig att markera - ändra. Slutresultatet är ofta att whatever Tool/Program man har så blir den färdiga filen tveksam. Det syns att det är "pirat" eller "budget" och vanliga Adobe reader som öppnar dokumentet laddar länge iom alla konstigheter.

Det kommer aldrig gå till 100 % om man inte köper original Adobes mjukvara och får tillgång till grunddokumentet som inte är förseglat. I rest my case

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...