Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus hjälp! Inga drivrutiner laddas, inget återställning ingenting.


J.R

Rekommendera Poster

Hej Moderator,

 

Jag tittade på ett tv program via Firefox. Plötsligt hakade datorn upp sig, Jag startade om då kunde jag se bara med mobilkoppling??? Tänkte vad är det? Sedan gick det några dagar kunde titta genom en mindre ruta men allt var OK!

Nu har jag virus sökt med Avast som hittade skadlig program, det skulle läggas i karantän, men för att få bort den så ska man starta om  datorn.

Då startar Avast i dosläge, och söker efter virus och skannar. När allt var klart, så startade jag om datorn och då var det utan drivrutiner och annorlunda skrivbord, ingen nätverk (drivrutiner laddas ju inte) ingen återställning fungerar.

 

Jag kollade så USB fungerar så jag kan ladda program förmodligen.

 

jag läste senaste inlägget så jag inaktiverade Java.

 

Hur kan jag få tillbaka mina inställningar?

Tacksam för hjälp.

 

Jag har W7 Ultimate

 

Mvh/John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har kollat jag får inte fram något. När jag startar datorn då laddar den skärmdrivrutinen. Så fort jag rör musen, då går det bort det syns på ljussättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast enligt den bilden så är det enda som Avast gjort att flytta filen filescout till karantän. Vet du vad filescout är för något?

 

Det skulle kunna vara hårddiskskador så se till att göra säkerhetskopior på alla viktiga filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag hittade felet, började tänka lite vad som hände. Efter avast genomsökning så startade datorn utan drivrutiner. AAA...ha kollade jag systemtjänsten och det var av bokad.

Nu fungerar allt som det ska. Men varför har det hänt det, det har jag ingen aning om.

 

Mvh/jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...