Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenordet har upphört att gälla !


Dan_l

Rekommendera Poster

    Att skivan inte startar kan nog bero på att att datorn har ett UEFI bios och då kan ,efter vad jag läst mig till , såna här problem uppstå.

 

   Det är ju dessutom inte säkert att programmet kommer att fungera på din WIN 8 dator även om skivan startar..

 

  Har du försökt att kontakta datortillverkarens support? Studerat nedladdningsbara manualer från supportsidan?

 

  Om du här uppger datorns beteckning ökar chansen att få förslag hur problemet kan lösas.

 

LARSAS  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite sen fråga kanske?? Försäker du logga in på kontot direkt eller är det UAC som lämnar ovan meddelande: Lösenordet har upphört att gälla !

 

Jag har för mej att när UAC lämnar ovan meddelande så kan man försöka att logga in direkt till sitt "utlåsta" konto (via inloggningsskärmen eller "Växla användare") med det gamla lösenordet och att man då får upp frågan om att byta lösenord!

 

(Jag tänkte bara dubbelkolla så inte detta missats!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite sen fråga kanske?? Försäker du logga in på kontot direkt eller är det UAC som lämnar ovan meddelande: Lösenordet har upphört att gälla !

 

Jag har för mej att när UAC lämnar ovan meddelande så kan man försöka att logga in direkt till sitt "utlåsta" konto (via inloggningsskärmen eller "Växla användare") med det gamla lösenordet och att man då får upp frågan om att byta lösenord!

 

(Jag tänkte bara dubbelkolla så inte detta missats!)

Fullträff , WinGuider.se !!  

Kom på det själv också för en stund sen.  :D

Lösningen skulle säkert ha kommit mycket tidigare om jag formulerat problemet rätt

från början. :unsure:

 

Tack alla som besvärat sig och bidragit med hjälp !!  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

    Att skivan inte startar kan nog bero på att att datorn har ett UEFI bios och då kan ,efter vad jag läst mig till , såna här problem uppstå.

 

   Det är ju dessutom inte säkert att programmet kommer att fungera på din WIN 8 dator även om skivan startar..

 

  Har du försökt att kontakta datortillverkarens support? Studerat nedladdningsbara manualer från supportsidan?

 

  Om du här uppger datorns beteckning ökar chansen att få förslag hur problemet kan lösas.

 

LARSAS  

Det ursprungliga problemet i tråden är nu löst, men för eventuella läsare som är intresserade hur man skulle starta upp från cd på dator med UEFI Bios som kanske har secure boot vill jag ge denna länk : http://www.eightforums.com/tutorials/17058-secure-boot-enable-disable-uefi.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...