Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Snow

LÖST HJÄLP! Nu kommer jag inte ut på Internet

Rekommendera Poster

Efter att ha lagt in min skrivare (Allt-I-Ett) på en DHCP adress i min router så kommer jag helt plötsligt inte ut på internet med min andra-dator med W.XP. Går in på Kontrollpanelen och där visar Nätverksanslutningar att jag är ansluten till mitt trådlösa närverk, Men klickar jag sedan på Webläsaren får jag ingen kontakt med Internet. OOps! The page you requested is not available.

Vad är problemet? och hur löser jag det?

Redigerad av flora50
Korrigerat kursivt enligt dolt inlägg av TS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite mer kött på benen: Kör med NIS 2014. D Link DIR-655 Router har en Dator DV7-6101 med W.7 och en HP C310a All-In-One som också körs trådlöst via samma router och funkar felfritt. Bara min HP dv5009ea med W.XP som vägras att ansluta till Internet. Har förbindelse med Routern paket skickas och mottages. Men kan inte komma ut på nätet. Fått meddelande om följande felkoder  12151 och  12029.

Stängt av brandväggen i NIS ändå kommer jag inte ut.

Får upp att jag skall kolla HTTP-porten 80 samt HTTPS-porten 443 och FTP-porten 21

men vet inte hur jag gör detta. Startat om Routern startat om datorn inget hjälper.

Så vad skall jag göra? Skrivaren funkar trådlöst med HP dv5009ea W.XP så det går att skriva ut trådlöst men ansluta till internet går icke!! Mystiskt! Tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Starta kommandotolken.

Skriv "ipconfig /all" o tryck enter. Vad får du för svar? Kopiera in här.

Vad står det under standard gateway/default gateway?

Skriv "ping + IP-addressen som står under gateway" o tryck enter. Vad får du för svar? Kopiera in här.

Skriv "ping www.dn.se" o tryck enter. Vad får du för svar? Kopiera in här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Tack för att ni ställer upp och svarar men jag har återställt Routern och då funkade HP.C310a skrivaren samt datorn med W.XP men inte datorn med W.7 Var inne och ändrade lösenordet i W.7 datorn så nu funkar det igen Så problemet är löst för denna gången iaf,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...