Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonen har ringt hela dagen!


Snow

Rekommendera Poster

Dessa jävla skojare som ringer växelvis en man och en kvinna som talar dålig Engelska med asiatisk brytning (Nordkorea??) och påstår att de ringer från Microsoft eller Windows och att jag har ett problem med min dator.

Till sist vrålade jag på Engelska "Jag vet inte vad Microsoft är och Windows känner jag inte till Jag har ingen dator!" Ursäkta då och sedan lade de på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man!! Telefonen började ringa tidigt i morse han presenterade sig som en från Microsoft och hade indikationer på att jag hade en Microsoft dator som det var fel på!

Lite senare var det en dam som sa att hon ringde från Windows då  törnade jag och hotade med The Swedish Policedepartement. Nu har jag satt telefon i FAX-mottagningsläget så nu får de bara en massa pip i luren när de ringer.

Måste ju kosta en del för dem att ringa så många långdistanssamtal som de gör.

Men de tömmer väl en massa bankkonton också för många blir ju lurade av dem. Tyvärr!

Men de har gjort mig topp tunnor rasande för fiffel och båg är det värsta jag vet, finns inte straff nog som är för hårt för dessa marodörer! Lås in dem och kasta bort nyckeln!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ringer säkerligen mot lokaltaxa med någon form av IP-telefoni.

 Inte mycket du kan göra.

 

Ett sätt att bli av med dem kan iofs vara att spela med i 30-40 minuter för att sedan komma fram till att det är Linux/mac eller liknande du sitter med.

Eller att din datorn inte har internet.

Då surnar de nog till och kommer radera ditt nummer.

 

Sök lite på nätet så kan du hitta "manus" för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...