Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyhetsbrevstjänster - vilken ska man välja?


niklas1973

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag bygger en sida där man kan anmäla sig till ett nyhetsbrev. Sidan är en prelansering där man får ett mejl en gång då själva sidan lanseras. Jag har fått tips om såväl mailchimp som getanewsletter och är helt konfunderad. Båda verkar funka väldigt bra. Nån som har erfarenhet från båda och kan tipsa eller ev har nåt annat tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Hej jag vill samla in adresser för att göra ett utskick då en sak är klar. Epostadresserna samlas in på en prelanseringssida som pushar för tjänsten. Har blivit rekommenderad getanewsletter och mailchimp. Har någon erfarenhet från dessa, vilken bör man välja enligt er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda är kompetenta och håller reda på om dina prenumeranter avsagt sig utskick och bra möjligheter för utformning av nyhetsbrevet och statistik efter.

 

Skulle nog vilja påstå att mailchimp har mer funktioner.

getanewsletter är svenska och är rätt snabba på support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda är kompetenta och håller reda på om dina prenumeranter avsagt sig utskick och bra möjligheter för utformning av nyhetsbrevet och statistik efter.

 

Skulle nog vilja påstå att mailchimp har mer funktioner.

getanewsletter är svenska och är rätt snabba på support.

OK. Tack. Det är väl bara att gå på magkänsla då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
RolfCarlsson

Har det tillkommit några flera nyhetsbrevstjänster än Mailchimp och Get a Newsletter sedan den här tråden startades hösten 2013? Mitt intryck är att fler och fler företag använder den här typen av tjänster så det borde ha dykt upp nya aktörer på den marknaden. Det jag har behov av är en tjänst där man i nyhetsbrevet även kan lägga in individuell text till varje mottagare.

 

/Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte använt fler, men båda stödjer personaliserad text; man kan importera extrafält (kallas attribut hos Get A Newsletter) till sina kontakter och använda i mailen.

 

I mitt fall kan det rört sig om ett användarID som skickas med i en URL, och inte en text, men förfarandet är likadant.

 

Apsis är ju också starka på marknaden och har fler funktioner/möjligheter men kostar därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...